Wróć do bloga

Konkursy, jako metoda na pozyskanie wartościowych linków

Redakcja

W naszym ostatnim wpisie „Białe zaplecze? Cały Internet!” mogliście przeczytać o dość ciekawej metodzie na pozyskanie odnośników do Waszych stron. Dzisiaj chcielibyśmy przedstawić kolejny sposób na zdobycie wartościowych linków. Metoda, oprócz dużych możliwości w link buildingu, ma również inne zalety, jakimi są np. promocja i zwiększenie świadomości marki wśród internautów.

Konkursy, bo o nich tu mowa, to doskonały sposób na pozyskanie odnośników z wielu tematycznych stron internetowych, a także na zgromadzenie pokaźnej bazy maili, którą będziecie mogli wykorzystać w przyszłości przy promocji Waszej oferty lub kolejnych konkursów. 

O czym trzeba pamiętać?

Nagrody to główny element, który skłania internautów do wzięcia udziału w zabawie. Jeżeli Wasz budżet nie pozwala na zafundowanie drogiej nagrody, dobrym sposobem będzie nawiązanie współpracy np. z serwisami, blogerami, czy firmami powiązanymi z Waszą branżą. Dajcie im znać o swoim konkursie i zaoferujcie im np. umieszczenie ich linka lub banera wśród sponsorów konkursu, w zamian za pokrycie części lub całości kosztów nagrody. Często dzięki takim działaniom nawiążecie kontakty, które będą owocowały w późniejszej współpracy.

Poinformuj innych o swoim konkursie

Każdy chyba zdaje sobie sprawę, że to uczestnicy konkursu w głównej mierze decydują o jego powodzeniu, dlatego nie możecie zapomnieć o wcześniejszej promocji przedsięwzięcia wśród internautów. Jeśli forma Waszej działalności na to pozwala, postarajcie się nawiązać współpracę z innymi stronami, serwisami, blogami z branży. Kolejną, a zarazem bardzo dobrą metodą promocji konkursów w Sieci, są serwisy grupujące wszelkiego rodzaju promocje i zabawy. Niestety, w rodzimym Internecie serwisy te nie osiągnęły zbyt dużej popularności, dlatego warto poświęcić trochę czasu i postarać się wyszukać ich jak najwięcej. Poniżej zamieszczamy przykłady portali tego typu:

•    http://www.huntersi.pl
•    http://www.sledzimykonkursy.pl
•    http://darmowe-konkursy.pl

Idealnymi uczestnikami zabawy będą również Wasi dotychczasowi użytkownicy, dlatego nie zapomnijcie o poinformowaniu ich o konkursie za pomocą odpowiednio skonstruowanego maila lub w przypadku forów np. prywatnej wiadomości. Kolejne miejsca, o których nie można zapomnieć podczas promocji swojego konkursu to mikroblogi np. Twitter, Blip, Flaker, itp. oraz portale społecznościowe np. NK, Facebook, Google+. Serwisy te mają ogromne możliwości jeśli chodzi o szybkie rozpowszechnianie się informacji w Internecie oraz pozyskiwanie odnośników do waszej strony, ale tego na pewno nie musimy tłumaczyć 😉

Jeżeli macie taką możliwość stwórzcie kilkudziesięciosekundowy filmik informujący o Waszym konkursie, jego zasadach i nagrodach. Jeśli jeszcze nie posiadacie konta w serwisie YouTube oraz w innych portalach pozwalających na prezentację krótkich filmów wideo, koniecznie je załóżcie. Serwisy te, to idealne miejsce na rozpowszechnienie waszego materiału. Dzięki łatwości w kopiowaniu filmów z takich portali, w bardzo szybkim czasie o waszym konkursie może usłyszeć duża liczba internautów. Dodatkowo, każde umieszczenie wideo na zewnętrznych stronach, to dodatkowy link do Waszego profilu, który powinien zawierać odnośniki do Waszej strony. Im atrakcyjniejszy materiał wideo, tym większa szansa na jego popularyzację online.

E-mail zgłoszeniowy

Aby pozyskać jeszcze więcej linków, spróbujcie namówić do ich zdobywania samych uczestników, poprzez krótki mail zgłoszeniowy np.:

Gwarancja pozyskania odnośnika

Możecie również zorganizować konkurs, w którym poprzez odpowiednio skonstruowany regulamin, od każdego uczestnika będziecie wymagać umieszczenia linków do Waszej strony. Niestety, nie we wszystkich przypadkach można sobie na to pozwolić. Jeżeli zadaniem konkursowym będzie np. dodanie wpisu na blogu lub stworzenie nowego topicu na forum na zadany temat, możecie pokusić się o zamieszczenie takiej informacji w regulaminie:

Mamy nadzieję, że informacje zawarte w naszym wpisie pomogą wam w organizacji własnego konkursu, który przyczyni się do zdobycia wielu wartościowych linków dla Waszej strony. Więcej na temat link buildingu poprzez wykorzystanie konkursów znaleźć można na blogu SEOmoz.


Mateusz Rzetecki – Junior SEO Specialist w Bluerank

Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: kontakt@bluerank.pl

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF