Wróć do bloga

Nie szukaj daleko

Redakcja

Często robiąc analizy słów kluczowych i próbując przewidzieć, co takiego wpisują w zapytaniach internauci, do których chcemy dotrzeć, zapominamy o informacjach, które gromadzimy… w obrębie własnego serwisu.

Owszem, zewnętrzne narzędzia, takie jak „Lista najpopularniejszych haseł” wpisywanych w OnetSzukaj, „Prognoza liczby odwiedzin” w Google Adwords, czy nawet ostatnio uruchomione Google Trends pozwalają dosyć dokładnie wywnioskować, jak myślą użytkownicy Sieci. Z drugiej jednak strony, bardzo wartościowe informacje można również uzyskać poprzez śledzenie zapytań wykonywanych w wyszukiwarce… umieszczonej na naszej witrynie (o ile taki moduł posiadamy). Lokalne wyszukiwarki (dostępne czy to w postaci darmowych skryptów czy rozwiązań komercyjnych, np. Netsprint Site) to nie tylko jeden z bardziej funkcjonalnych modułów, często używanych przez internautów (zwłaszcza w przypadku dużych i rozbudowanych serwisów), ale również bardzo ciekawe źródło pełnych informacji o tym, co i jak wpisują internauci, którzy już weszli na naszą stronę (a więc są potencjalnie zainteresowani tym, co się na niej znajduje). Archiwizowanie wszystkich wykonanych zapytań i ich późniejsza analiza, zwłaszcza wyodrębnienie najczęściej powtarzających się słów i wyrażeń, może przynieść bardzo ciekawe wnioski, niedostępne z poziomu zewnętrznych narzędzi.

Jak pokazują badania, optymalizacja treści (rozwinięcie, lepsza ekspozycja, itp.) dla najpopularniejszych 2% słów kluczowych na serwisach komercyjnych i 4% tych samych słów na serwisach niekomercyjnych odpowiada za poprawienie jakości wyników wyszukiwania co drugiego internauty korzystającego z lokalnej wyszukiwarki. To znaczące poprawienie poziomu zadowolenia, co może skutkować ponad 2,5 krotnie większą skłonnością do wykonania pożądanych akcji ze strony internauty (złożenia zamówienia, rejestracji, prośby o kontakt, itp.). Z punktu widzenia SEM jest to również bardzo dobre źródło do pogłębionej analizy słów kluczowych, by na przykład sprawdzić, jakiego języka używają internauci (potocznego czy specjalistycznego) lub czy często popełniają błędy w pisowni, myląc się w nazwie produktu.

Analiza zapytań wykonywanych w serwisie jednego z klientów Bluerank wykazała, że ponad 73% dotyczyło tego samego zagadnienia – cennika świadczonych usług. Nie dość, że treści tego rodzaju nie było na stronach, to na dodatek wyniki wyszukiwania nie zawierały odnośnika np. do strony kontaktowej, gdzie zainteresowany internauta mógłby poprosić o interesujące go informacje. W efekcie, firma umieściła na swojej witrynie sekcję „Cennik”, pokazującą się w czołówce wyników wyszukiwania dla każdego zaobserwowanego wcześniej zapytania o ceny usług, dzięki czemu istotnie spadła liczba telefonów i poziom zaabsorbowania pracowników, odpowiadających wciąż na te same pytania.


Aneta Mitko

Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Więcej informacji o zasadach przetwarzania danych przez Bluerank sp. z o.o. znajdziesz w polityce prywatności.

Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: al. Piłsudskiego 87, 92-332 Łódź,
e-mailem na adres: [email protected]

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF