Wróć do bloga

Nowość w Google Analytics: wszystkie reflektory na użytkownika

Karolina Kopycka

Zmiany w filozofii mierzenia ruchu na stronie – najpierw użytkownicy, potem sesje. Sprawdź, co zmieni się po włączeniu nowej opcji i poznaj lepiej swoich odbiorców.


Od niedawna w panelu administracyjnym Google Analytics, w ustawieniach usługi pojawiła się nowa, domyślnie wyłączona opcja.
 

Jakie zmiany czekają nas po jej włączeniu?
Użytkownicy na pierwszym miejscu

Metryka Użytkownicy przenosi się na pierwszy plan, spychając tym samym dotychczasowego lidera Sesje, na dalsze miejsce w rankingu. Taka zmiana jest spowodowana odejściem od raportowania i analizy wizyt, a koncentracją na użytkowniku, jego zaangażowaniu i wartości. Google dostosowuje się do obecnych na rynku trendów i dąży do tego, aby jak najtrafniej i najszybciej odpowiadać na pytania marketerów. Tak jak kilka lat temu branża odeszła od mierzenia sukcesu liczbą kliknięć i zastąpiła to badaniem liczby konwersji, tak teraz ważniejszym wyznacznikiem ruchu w witrynie są odwiedzający ją użytkownicy a nie ich pojedyncze wizyty.
 
Zmiany w raportach Google Analytics

Po włączeniu opcji Uwzględniaj w raportach dane „Użytkownicy” możemy spodziewać się zmian:
● w raportach z sekcji Odbiorcy i Pozyskanie – zmienia się kolejność przekazywanych nam informacji, najpierw użytkownicy, później sesje,
●  segmentach, dokładniej w wyświetlanym w ikonie segmentu procencie,
● na wykresach – zmienia się domyślna metryką z sesji na użytkowników.
Przenieśmy się do raportu Przegląd w sekcji Odbiorcy. Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda zupełnie tak samo. By dostrzec zmiany przyjrzyjmy się elementom w niebieskich ramkach.

1.  Segmenty – procent i mały wykres pierścieniowy, zamieszczony na ikonie, pokazują nam jakiej części użytkowników dotyczy dany segment, a nie jakiego procenta sesji, jak dotychczas.
 

2.  Metryką podstawową użytą do budowy wykresów są teraz Użytkownicy, więc nie przeraźcie się niższymi wartościami bądź zmianą struktury na waszym wykresie kołowym.
3.  Nastąpiła zmiana kolejności kafelków, na pierwszym miejscu znajdziemy informację o użytkownikach.

4.  Zmieniona została kolejność kolumn w tabelach (w raportach z sekcji Odbiorcy i Pozyskanie). Dotychczas na pierwszym miejscu widzieliśmy sesje i % nowych sesji, teraz użytkownicy i nowi użytkownicy

 
Zmiany, których nie widzimy
Oprócz aktualizacji wyglądu raportów, zmieniony jest sposób, w jaki Google Analytics zlicza użytkowników odwiedzających nasza witrynę. Nowy algorytm zapewnia skuteczniejsze określanie ich liczby i zapewnia niższą liczbę błędów. Dokładniejsze informacje możemy znaleźć w dokumentacji:
“Na początku 2017 r. rozpoczęło się w Google Analytics aktualizowanie obliczania danych Użytkownicy i Aktywni użytkownicy, które umożliwi skuteczniejsze określanie liczby użytkowników z dużą dokładnością i niską liczbą błędów (zazwyczaj poniżej 2%). Dane te są dostępne w raportach standardowych. Możesz zauważyć niewielką zmianę liczby użytkowników w porównaniu z poprzednią metodą jej obliczania (objaśnioną poniżej), z wyjątkiem niespróbkowanych raportów, które nadal będą korzystać z poprzedniej metody obliczania.”
Uaktualniona metryka może być stosowana do danych: dla darmowych kont od września 2016, a dla Google Analytics 360 maja 2016. Zatem oglądając w naszych raportach dane historyczne mamy pewność, że metryka użytkownicy została obliczona na podstawie nowego algorytmu dla całego wybranego okresu.

Dodatkowe informacje:
https://support.google.com/analytics/answer/2992042?hl=pl&utm_id=ad&authuser=0
 
Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: kontakt@bluerank.pl

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF