Wróć do bloga

Obraz może sprzedawać, czyli reklamy graficzne w Google Ads

Iwona Kudra

Wprowadzasz na rynek nową markę lub produkt? Twoim celem jest zbudowanie zasięgu bądź pozyskanie ruchu na stronę? Wykorzystaj banery statyczne i elastyczne reklamy displayowe! Stwórz kreacje idealne, wybierz odpowiednie targetowanie i ciesz się skutecznością sieci reklamowej Google Ads.

Dlaczego warto postawić na sieć reklamową?

Przede wszystkim jest to doskonała możliwość dotarcia z przekazem reklamowym do szerokiego grona odbiorców. Reklama może wyświetlić się na ponad 2 milionach witryn. Co więcej, uwagę użytkowników pozyskać można także w aplikacjach bądź na kanałach wideo

Kiedy działania płatne w sieci reklamowej mają największy sens? W głównej mierze wtedy, gdy celem kampanii jest budowanie świadomości lub pozyskanie ruchu. Krótko mówiąc, pierwszy i drugi etap lejka sprzedażowego (zdobycie uwagi i rozważanie zakupu). Jednak intensywnie prowadzone kampanie na pewno zaprocentują w przyszłości. Sieć reklamowa może mieć bardzo duży wpływ również na zwiększenie sprzedaży oraz budowanie lojalności wśród klientów. Dostosowanie komunikatu do ścieżki zakupowej klienta, regularnie odświeżane listy remarketingowe czy atrakcyjne i przyciągające uwagę reklamy graficzne to gwarancja tego, że wykorzystanie sieci reklamowej zaowocuje na każdym etapie lejka sprzedażowego.

Rodzaje reklam w sieci reklamowej

Zanim stworzysz pierwszą kampanię w Google Display Network, warto zapoznać się z rodzajami reklam dostępnymi w systemie. Reklamy graficzne dzielą się na dwa typy: banery statyczne i elastyczne reklamy displayowe.

Banery statyczne

Już nazwa wskazuje, że jest to grafika nieruchoma. W systemie Google Ads nie ma możliwości jej edycji. Dobrą praktyką jest umieszczenie na niej tekstów (np. o promocji) oraz przycisków Call to Action. Co więcej, dostępnych jest aż 20 różnych rozmiarów kreacji.

Wieżowce Prostokąty i kwadraty Podłużne Dla urządzeń mobilnych

120×160

160×600

300×600

300×1050

200×200

240×400

250×250

250×360

300×250

336×280

580×400

468×60

728×90

930×180

970×90

970×250

980×120

300×50

320×50

320×100

Oprócz odpowiedniego rozmiaru system zwraca również uwagę na wielkość grafiki. Powinna mieć maksymalnie 150 kB. Bardzo ważne jest przestrzeganie tych zasad, w przeciwnym razie Google odrzuca reklamy.

Elastyczne reklamy displayowe

Są coraz częściej wykorzystywane przez reklamodawców. Ich zaletą jest generowanie większego zasięgu i ruchu w porównaniu do banerów statycznych. Jest to spowodowane możliwością dopasowania się do dowolnego miejsca na stronie docelowej. Jedyne czego potrzebujemy to minimum dwie grafiki (choć im więcej tym lepiej) w rozmiarach 1200×1200 i 1200×628 oraz logo (zalecany rozmiar 1200×1200 i 1200×300). Maksymalna wielkość to w przypadku grafik i logo to 5120 kB.

Co jeszcze wyróżnia elastyczne reklamy displayowe? Dobrą praktyką jest brak tekstów czy logo na grafice. Dzięki temu, że sam możesz wpisać 5 różnych nagłówków oraz 5 różnych tekstów nie trzeba zasłaniać niczym grafiki. Przedstawienie produktu bądź usługi może być bardziej dokładne i szczegółowe.

Przykłady elastycznych reklam displayowych

 

reklamy graficzne w Google Ads

estetyczne reklamy displayowe

 

Wyróżnij się! Poznaj tricki grafików

W dzisiejszych czasach, gdy każdy chce się reklamować, trudno wyróżnić się ze swoją reklamą. Na stronach internetowych wyświetla się mnóstwo reklam statycznych i elastycznych. Warto znać tricki, które pomogą zwrócić uwagę odbiorców właśnie na Twoją grafikę.

Potęga psychologii w reklamach

Odwoływanie się do uczuć i emocji, odpowiednie rozmieszczenie obrazu oraz tekstu czy symbole to tylko kilka tricków wykorzystywanych przez reklamodawców. Oczywiście nie wszystko należy używać jednocześnie. Przekaz musi być dopasowany do produktu/usługi i przede wszystkim czytelny. Na czym warto się skupić?

  • Kolory – nie od dziś wiadomo, że konkretne barwy związane są z różnymi miejscami i odczuciami (np. czarny z elegancją, biały z czystością czy szpitalem, czerwony z namiętnością, ale także z gniewem i zagrożeniem). Podczas tworzenia banerów warto dopasować barwy do produktu i nawiązać do przewodniego koloru marki. Większość konsumentów kupuje oczami. Produkt w ich ulubionym kolorze może przyspieszyć ich decyzję o zakupie.
  • Liczby – uwielbiamy statystyki i porównania. Liczby zadziałają wyjątkowo silnie, jeżeli zostaną przedstawione w sposób obrazowy np. Karnet miesięczny na basen w cenie jednego czepka. Taki zabieg można by wykonać w reklamie elastyczniej. W przypadku banerów świetnie sprawdzą się przeceny wyrażone w liczbach procentowych.
  • Autorytet – jeżeli nasza branża jest związana ze środowiskiem, w którym pojawiają się eksperci bądź fachowcy w danej dziedzinie, to dobrze jest wykorzystać ich autorytet. Sympatię i zaufanie budzą lekarze, prawnicy, fachowcy czy kucharze. Dodanie do baneru postaci, które reprezentują taką postać, powinno zachęcić użytkowników do kliknięcia.
  • Call to Action – zaangażowanie odbiorców nie jest proste. Można jednak dotrzeć do nich poprzez pokazanie wartości, jaka płynie dla nich z posiadania produktu czy wykupienia usługi. Zwroty Kup teraz, Zamów, Zadzwoń i inne czasowniki świetnie zadziałają na niezdecydowanych odbiorców.

Siła kompozycji, czyli jak to wszystko rozmieścić.

Wydawać by się mogło, że każdy ma poczucie estetyki i to, co podoba się Tobie, podobać się będzie reszcie. Być może nierzadko tak właśnie było, gdy grafikę oceniali współpracownicy lub przyjaciele. To jednak wąska grupa osób. Odbiorców w Internecie jest kilka miliardów. Warto zatem znać zasady kompozycji, które są uniwersalne i odnoszą się do ogólnego postrzegania rzeczy przez człowieka.  Istnieje szansa, że grafika spodoba się naprawdę sporej grupie użytkowników.

Przede wszystkim należy pamiętać o ruchu gałek ocznych. Większość z nas (oprócz krajów arabskich) wodzi wzrokiem od lewej do prawej strony oraz od góry na dół. Należy pamiętać o tym, gdyż jest to niezwykle przydatne w tworzeniu schematów baneru. 

Jeśli tworzysz wieżowce bądź chcesz, aby cały układ był w pionie, to dobrze jest zacząć od hasła reklamowego na górze. Stosowaną praktyką jest odstęp 1/3 od górnej krawędzi kreacji. Wzrok od razu skupi się na tym, co chcemy przekazać.

reklamy graficzne w Google Ads

Nakieruj spojrzenie odbiorcy tam, gdzie chcesz. Jak to osiągnąć? Poprzez umieszczenie produktu bądź innego przedmiotu na środku baneru. Nie dodawaj nic oprócz logo (chyba, że napis jest niezbędny). Puste przestrzenie wokół elementu sprawią, że wzrok będzie dążył do punktu centralnego. W tej grafice równocześnie została wykorzystana reguła kontrastu (czarne litery na białym tle). 

reklamy graficzne w Google Ads

Kwestia umieszczenia logo także jest istotna. Nie powinno być to przypadkowe miejsce. Zazwyczaj znajduje się w prawym górnym rogu grafiki. Przemawia za tym fakt, że to, co znajduje się na prawej stronie obrazu trafia do lewej półkuli. Jest ona odpowiedzialna za tekst i mowę. Oznacza to, że łatwiej nam przyswoić informacje w formie napisu, gdy są w prawej części grafiki. Jednakże graficy kierują się często następującą zasadą. Gdy kreacja składa się z obrazu, to logo i tekst wędruje na prawą stronę. Natomiast, gdy grafika zawiera tekst, to staramy się logo umieścić po stronie lewej.

reklamy graficzne w Google Ads

Innymi ciekawymi trikami są:

  • Ludzie na grafice (ludzka twarz jest dla nas niezwykle interesująca, zwraca naszą uwagę)
  • Wykorzystanie ludzkiego spojrzenia (nasz wzrok podąża za spojrzeniem osoby na zdjęciu)

Zasady Google Ads – lepiej ich przestrzegać

System Google Ads zwraca uwagę na kilka aspektów związanych z grafikami. Jest to istotne, ponieważ brak dostosowania się do reguł skutkuje odrzuceniem reklamy i brakiem ich wyświetlania. Aby ustrzec się przed taką sytuacją, należy pamiętać o tych zasadach:

  • Odpowiednia jakość obrazu (grafika nie może być rozmyta)
  • Niska trafność – obraz czy tekst nie mogą wprowadzać w błąd (wykorzystane zasoby muszą charakteryzować produkt/ usługę)
  • Treści dla dorosłych – należy wystrzegać się dodawania treści erotycznych.

W odniesieniu do poszczególnych rodzajów reklam graficznych pojawiają się dodatkowe obostrzenia.

Reklama elastyczna displayowa:

  • Tekst i logo nie może zajmować 20% obrazu
  • Grafika nie może być animowana (w formie GIF)

Reklama graficzna:

  • Animacja nie może trwać dłużej niż 30 sekund

Warto wspomnieć o banerze reklamowym do kampanii Discovery. Kampania Discovery pozwala wyświetlać reklamy z zakładce Discovery, Gmail oraz na YouTube. Daje świetną okazję do wykorzystania aż trzech miejsc, w których można dotrzeć do odbiorców. Do wykorzystania są dwa formaty reklamowe – reklama tradycyjna (tekst + grafika) i reklama karuzelowa (max. 10 kart z różnymi grafikami i tekstami, które występują po sobie). Ważną zasadą przy tworzeniu grafik jest:

  • Brak wezwania do działania i elementów klikalnych bądź sprawiających takie wrażenie.

 

Sprawdź się w roli grafika

Czas na podsumowanie. Dobra grafika powstaje wtedy, gdy łączymy siły psychologii reklamy i odpowiedniej kompozycji. Z pozoru mało ważne rzeczy jak kolor czy rozmieszczenie logo mogą zrobić naprawdę wielką różnicę. Kiedy wybierzesz już koncepcję, to nie zapominaj o zasadach Google Ads oraz odpowiednich rozmiarach i wielkościach banerów reklamowych. Nie zamykaj się na nowości. Testowanie i sprawdzanie różnych wersji może pokazać, która kreacja najlepiej wpływa na użytkowników i generuje kliknięcia!

 

 

 

 

 

Wróć do bloga

Tags: , , , ,
Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami


Więcej informacji o zasadach przetwarzania danych przez Bluerank sp. z o.o. znajdziesz w polityce prywatności.

Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: al. Piłsudskiego 87, 92-332 Łódź,
e-mailem na adres: kontakt@bluerank.pl

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF