en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt
success can be optimized

Data Driven SEO

Intuicja i przeczucia są z pewnością istotne, jednak skuteczna realizacja efektywnych kampanii SEO, które staje się coraz bardziej wielowymiarowe, wymaga czegoś więcej niż bazowania na przeczuciach. SEO napędzane danymi - tym właśnie jest podejście do pozycjonowania w modelu Data Driven, którym kieruje się zespół specjalistów SEO w Bluerank.

Sprawdź nas

Data Driven – co to jest?

Data Driven to praca w modelu, który jest oparty o konkretne zbiory danych. Na podstawie ich analizy wyciągane są precyzyjne wnioski. Digital Marketing, to świat Big Data, dlatego Data Driven Marketing (DDMA) jest coraz częściej praktykowany przez specjalistów zajmujących się szeroko pojętym marketingiem internetowym.

Na przestrzeni ostatnich kilku lat usługa pozycjonowania uległa dynamicznej profesjonalizacji. Obecnie specjalista SEO obsługuje co najmniej kilkanaście narzędzi do analizowania danych, które pomagają mu w efektywnym wykonywaniu pracy i osiąganiu założonych celów. Jednak posiadanie ogólnodostępnych narzędzi z których korzysta również konkurencja może okazać się niewystarczające, dlatego Data Driven SEO w Bluerank idzie o krok dalej, co wyróżnia nas na tle innych agencji SEM.

Co nas wyróżnia?

Elementy, które nas wyróżniają, to:

  • Konkretne obszary specjalizacji zespołu SEO (technical SEO, SEO contentowe, SXO, analiza danych)
  • Interdyscyplinarność (pracujemy w zespołach partnerskich, w których powstaje synergia z działami, takimi jak Strategia czy Paid Search)
  • Wysokie kompetencje w obszarze narzędzi SEO i ich niestandardowego wykorzystania w oparciu o API (Google Search Console, Ahrefs, Senuto)
  • Własne narzędzia powstające przy wsparciu wewnętrznego działu Research & Development

Własne narzędzia

Oprócz wykorzystywania danych z ogólnodostępnych narzędzi, tworzymy również własne rozwiązania. Posiadają one funkcjonalności, które nie są dostępne w narzędziach znajdujących się na rynku. Pozwala nam to na skuteczniejsze prowadzenie kampanii contentowych, dokładniejszą analizę technicznych aspektów strony czy innowacyjne analizowanie wyników wyszukiwania określające intencje użytkownika. W konsekwencji, wykorzystanie własnych narzędzi dedykowanych wyłącznie specjalistom SEO w Bluerank powoduje, że efektywność działań pozycjonowania jest na bardzo wysokim poziomie.

Estymacje, czyli prognozowanie ruchu na stronie

Estymacja wzrostów z prowadzonych działań SEO jest tematem, który sprawia trudności i wywołuje kontrowersje, ponieważ w wielu przypadkach prognozy nie wynikają z historycznych danych i nie uwzględniają zmiennych. W Bluerank estymacje wzrostów powstają przy udziale specjalisty SEO oraz Marketing Data Science. Połączenie tych dwóch światów i wykorzystanie matematycznych modeli bazujących na danych historycznych, pozwala nam na możliwie najdokładniejsze przewidzenie przyszłości. Więcej o tworzeniu estymacji SEO w modelu opartym na danych znajdziesz w artykule na blogu Bluerank Prognozowanie, czyli bądźmy data-driven.

Data driven testing

W branży SEO krąży wiele mitów, które, powtarzane przez lata, stały się utrwalonymi prawdami. Wiedza, doświadczenie i obserwacje specjalistów SEO są ogromną wartością. Jednak w coraz dynamiczniej zmieniającym się środowisku wyszukiwarki, tylko data driven testing daje nam odpowiedź na pytania wynikające z konkretnych danych i przeanalizowanych informacji. W przypadku SEO wnioski oparte na analizie danych są tym bardziej istotne, ponieważ zasada szczegółowego funkcjonowania algorytmów wyszukiwarki nie jest powszechnie znana. Testowanie w modelu data driven pozwala nam zgłębić znajomość działania algorytmów i dowiedzieć się więcej o zasadach ustalania rankingu w wynikach wyszukiwania. W świecie, w którym informacja jest największą wartością posiadanie wiedzy o zasadach funkcjonowania algorytmów powoduje, że prowadzone przez nas kampanie SEO są skuteczne.

Porozmawiajmy o możliwościach dla Twojego biznesu!

Porozmawiajmy o możliwościach dla Twojego biznesu!