Wróć do bloga

Parametry i jakość ruchu z wyszukiwania grafik

Redakcja

W poprzednim artykule na temat grafik pokazaliśmy sposoby dokładnego śledzenia wizyt pochodzących z Google Image Search przy pomocy zmodyfikowanego kodu Google Analytics. Teraz czas na kilka komentarzy odnośnie jakości tego ruchu.

Wydawać by się mogło, że użytkownicy, którzy trafiają na serwis z wyszukiwania grafik, nie są zainteresowani zapoznaniem się z treścią serwisu, a już na pewno nie z jego ofertą. Użytkownik taki teoretycznie przegląda tylko grafiki w Google i niechcący trafia na dany serwis. Prawda jest jednak taka, że zainteresowanie terścią może być w niektórych przypadkach większe niż w przypadku ruchu z organica. Wszystko jednak zależy od tematyki serwisu i intencji użytkowników, którzy korzystają z Google Image Search.

 Jeżeli prowadzimy serwis, którego głównym tematem są projekty i zdjęcia wnętrz oraz inspiracje do ich wykończenia wtedy użytkownik, który trafił na nasz serwis z wyszukiwania grafik w Google, najprawdopodobniej zostanie w naszym serwisie i zacznie przeglądać nasze zdjęcia (bo właściwie nie ma dla niego różnicy, czy przegląda zdjęcia w Google, czy konkretnym serwisie). Z drugiej strony, jeżeli ktoś przegląda zdjęcia psów i trafi na serwis ogłoszeniowy, to najprawdopodobniej szybko go opuści, ponieważ sposób i możliwości przeglądania zdjęć na serwisie ogłoszeniowym są bardziej ograniczone niż podczas wyszukiwania grafik w Google.

Poniżej prezentujemy porównanie statystyk ruchu z organica i z wyszukiwania obrazków dla serwisów o różnej tematyce:

Serwis prezentujący zdjęcia biżuterii i ręcznie robionych akcesoriów (www.lawendowykot.pl):

Jak widać jakość ruchu z grafik jest większa niż wartości średnie i znacznie większa od wizyt z organica – świadczy o tym większy współczynnik liczby odsłon na wizytę, dłuższy czas spędzony na witrynie oraz mniejszy parametr bounce rate.

Serwis z projektami wnętrz (www.inspireme.pl):

Tu parametry ruchu są zbliżone, ale co ciekawe, współczynnik bounce rate jest mniejszy dla wyszukiwania grafik niż dla organica.

Serwis turystyczny prezentujący zabytki i inne ciekawe miejsca (www.zamiasto.com.pl):

Tu parametry znów są zbliżone, ale widać znacznie mniejszy czas spędzony na stronie przez użytkowników pochodzących z wyszukiwania grafik.

Serwis ogłoszeniowy (www.morusek.pl):

W tym przypadku intencja użytkowników nie pokrywa się z zawartością serwisu. Parametry jakościowe ruchu z grafik są dużo niższe niż te dla wizyt organicznych. Z drugiej jednak strony, parametry te też nie są aż tak niskie (2,5 odsłony na wizytę).

Sklep z meblami i artykułami do wykończenia domu

I na koniec statystyki serwisu e-commerce oferującego elementy wykończenia domu. Współczynnik konwersji dla ruchu z obrazków osiąga 5,25%, podczas gdy dla całego ruchu organicznego wartość ta wynosi 5,26%.

Widać więc wyraźnie, że jakość ruchu z wyszukiwania grafik w Google może być znaczna, a czasem nawet porównywalna z pozostałymi źródłami wizyt. Jednak tak jak wspominałem na początku, jakość ruchu zależy od tematyki serwisu. Są branże, w których grafiki mogą być znaczącym źródłem konwersji, lecz są i takie, gdzie grafiki nie będą generowały żadnej sprzedaży. Warto przyjrzeć się statystykom własnego serwisu, poeksperymentować i ocenić na ile możemy wykorzystać ukryty potencjał kryjący się w wyszukiwaniu grafik. Dzięki poradom na naszym blogu wiecie już w jaki sposób to zrobić.


Jacek Tkaczuk, SEO Director w Bluerank

Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Więcej informacji o zasadach przetwarzania danych przez Bluerank sp. z o.o. znajdziesz w polityce prywatności.

Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: al. Piłsudskiego 87, 92-332 Łódź,
e-mailem na adres: kontakt@bluerank.pl

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF