en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Niech żyje nowy król contentu - Bluerank i Orange

Nasza strategia oparta była na czterech podstawowych filarach:

- zaangażowaniu i współpracy zespołów po stronie Bluerank i Orange,

- podejściu opartym o dane,

- tworzeniu nowych oraz optymalizowaniu już istniejących treści

- wykorzystaniu do naszej pracy technologii, w tym naszych autorskich narzędzi.

Wyzwania

W 2017 roku Orange zdecydowało się na założenie na swojej stronie Bloga, zwanego Poradnikiem. Założeniem jego powstania był nie tylko wzrost widoczności SEO, ale też praca nad budową wizerunku eksperta w tematyce telefonów komórkowych oraz innych technologii.

Wyzwaniem, o którym musieliśmy i musimy pamiętać nadal, jest fakt, że w polskim internecie funkcjonuje wiele stron i blogów poświęconych technologiom. Kto jednak nie ryzykuje, ten nie pije szampana, więc postanowiliśmy podnieść rękawicę. Krok po kroku, wspólnie pracowaliśmy nad rozbudową Poradnika o nowe treści. W 2020 roku postanowiliśmy uczynić sekcję blogową Orange jeszcze większą. Celami jakie przed sobą stawialiśmy było m. in. zwiększenie widoczności, podniesienie poziomu wizyt organicznych czy też poprawa wskaźników e-commerce, takich jak conversion rate czy ROAS.

Strategia i realizacja

Nasza strategia zakładała stworzenie w 2020 roku ponad 200 nowych tekstów (przede wszystkich dotyczących smartfonów) oraz optymalizacja tych, które już na Poradniku mieliśmy, a które, z różnych powodów, nie osiągały zadowalającego poziomu widoczności lub po prostu się zdezaktualizowały.

W naszej pracy nad tworzeniem tematów oraz przy wyborze artykułów wymagających optymalizacji korzystaliśmy z autorskich narzędzi Bluerank, takich jak: Content Manager, Content Tracker, SERP Spy, Word Bucket czy wreszcie reWrite, o którym jeszcze za chwilę. Nasza strategia contentowa opierała się dodatkowo na trzech istotnych punktach:

1. Nastawieniu na użytkownika przy wykorzystaniu schematu See-Think-Do-Care.

2. Zmianę podejścia do działań z typowego prowadzenia projektu SEO na pełnowymiarowy proces, nastawiony nie tylko na odkrywanie nisz tematycznych i ich zagospodarowywanie, ale też monetyzację treści i analizę ich skuteczności.

3. Synergii pomiędzy działaniami zespołów Bluerank (kierujących działaniami specjalistów SEO, autorów Contentu oraz Analityków) i Orange (zarówno samodzielnie tworzącego i optymalizującego treści po swojej stronie, jak również dającego nam feedback na każdym etapie działań, zaopatrującego w niezbędne informacje np. o zmieniającej się ofercie, nowych i czasowych ofertach itp.).

Tak ważne dla nas w tym projekcie analizowanie danych możliwe było m. in. dzięki naszemu autorskiem narzędziu reWrite, dającemu specjalistom SEO i marketerom informacje na temat tego, jak działa nasz content.

Oparte na innowacyjnym systemie scrappowania danych narzędzie pozwala osobom pracującym w projekcie na lepsze zrozumienie mikromomentów naszych użytkowników na naszej stronie. Dzięki niemu możemy dowiedzieć się m. in.:

Które teksty radzą sobie najlepiej pod względem liczby sesji, generowanego przychodu

Które są warte promocji płatnymi kanałami?

Czy warto wzbogacić treści o grafiki?

Jaki typ tekstów radzi sobie najlepiej (poradniki, recenzje czy może porównania)?

Czy nasze tekst są odpowiedniej długości?

Words Sessions Articles Number % Content Shop Click Through 80% scrolls
< 300 54 671 16
4,12%
7,94%
801-1200 248 065 68
4,21%
14,38%
501-800 1028 346 234
3,27%
10,78%
301-500 708 978 141
1,64%
10,01%
1200+ 40 248 329
3,11%
27,44%
Category Images Sessions % Content Shop Click Through E-commerce Conversion Rate
swiat-orange 2 353 283 1,97%
0,04%
swiat-orange 3 265 576 1,28%
0,03%
swiat-orange 1 197 228 0,2%
+0%
twoj-internet 3 189 899 0,26%
0,01%
twoj-internet 2 181 105 0,66%
0,01%

Rezultaty

Nasza wspólna praca po roku przyniosła rezultaty, które napawają nas nieskrywaną dumą. Porównując wyniki w 2019 i 2020 roku udało nam się osiągnąć następujące wyniki: Widoczność SEO (za Ahrefs.com):

166%

więcej fraz w TOP3

166%

więcej fraz w TOP4-10

224%

więcej fraz w TOP11-100

Organic keywords: 40,238

Liczba kliknięć z wyników organicznych:

+281.6% więcej kliknięć (wzrost z 561 106 do 2 141 274 kliknięć)

Sesje:

Wszystkie:

+779% (z 204 907 do 1 803 135 sesji)

Organiczne:

+773% (z 170 080 do 1 486 236 sesji)

Inne współczynniki:

+50% więcej konwersji e-commerce (użytkownicy odwiedzający Poradnik
vs wartość globalna)

+40% średnia wartość strony (użytkownicy odwiedzający Poradnik vs wartość globalna)

23 147% ROAS (bazując na modelu atrybucji)

2 227% ROAS (wg modelu Last-click)

37 383 EUR estymowana wartość ruchu (ekwiwalent miesieczny) - wg ahrefs.com