en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Praktiker - dobrze zaplanowana kampania reklamowa SEM

Przygotowana przez Bluerank kampania PPC wykorzystała trzy obszary usług AdWords: linki sponsorowane w wyszukiwarce, reklamy w sieci reklamowej Google Display Network oraz reklamy wideo w kanale YouTube. Celem kampanii było wsparcie sprzedaży produktów zarówno w kanale online jak i sieci marketów stacjonarnych. Ponadto kampania miała charakter wizerunkowy. Jej celem było poinformowanie użytkowników o powstaniu sklepu internetowego www.praktiker.pl.

Jak kampania online wspiera sprzedaż offline?

Praktiker jest na polskim rynku obecny przede wszystkim jako sieć marketów stacjonarnych. Działa również w obszarze sprzedaży online prowadząc sklep internetowy Praktiker.pl. Agencja Bluerank zrealizowała więc dwie odrębne strategie promocyjne.

Pierwsza z nich polegała na zbudowaniu świadomości istnienia sklepu internetowego marki Praktiker. Sprzedaż internetowa nie była wcześniej znaczącym elementem w całej strategii biznesowej firmy, więc jej uruchomienie zostało potraktowane jako test i początek poważnych działań w tym zakresie. Kampania PPC miała na celu skutecznie wesprzeć wejście marki w obszar e-commerce.

Drugim celem działań SEM było wsparcie sprzedaży offline. Praktiker, marka znana głównie z rynku tradycyjnego (25 sklepów w Polsce), prowadziła kampanie w mediach tradycyjnych (m.in. TV i prasa), czym wspierała akcje promocyjne odbywające się w sieci sklepów stacjonarnych. Zaistniała więc potrzeba uruchomienia tego typu działań również w Internecie i uzyskania efektu spójności produktowej prowadzonych promocji, niezależnie od medium. Bluerank zastosował autorskie rozwiązania, które umożliwiły marce precyzyjne dotarcie z przekazem marketingowym do odpowiednio dobranych grup docelowych, wskazanych przez Klienta.

Pobierz PDF