Wróć do bloga

Potencjał ruchu z grafik po zmianach w wynikach wyszukiwania Google

Redakcja

W zeszłym tygodniu pisaliśmy o zmianach w sposobie wyświetlania grafik w Google Image Search. Dziś pokażemy, jak zmiany te wpłynęła na liczbę wizyt – na podstawie przykładowych serwisów.

Pierwszy przykład, to serwis www.psy.elk.pl:

Jak widać, pierwszy poważny spadek ruchu z grafik nastąpił 25 stycznia. To wtedy Google zaczął testować nowy sposób wyświetlania wyników na większej liczbie użytkowników z Polski. Już 29 stycznia zmiana dotknęła wszystkich użytkowników – tu widzimy wyraźny „dołek” spowodowany też brakiem zastosowania nowego kodu śledzącego wizyty z grafik. Dopiero od 30 stycznia ruch ustabilizował się mniej więcej na poziomie 25 – 30% wartości sprzed zmiany.

Jeszcze lepiej zmianę widać na wykresie porównującym stosunek liczby wizyt z grafik, do ruchu organicznego z Google (wykres ten niweluje weekendowe trendy):

 Drugi przykład to serwis www.inspireme.pl:

Tu udział ruchu z grafik był dużo większy na początku – prawie 3 razy większy niż wizyt organicznych. Po spadku liczba wizyt z grafik ledwo dochodzi do porównywalnej wartości z wizytami organicznymi (pozostało około 30% ruchu z Google Image Search).

W obu przypadkach, po wprowadzeniu przez Google zmian w sposobie wyświetlania wyników wyszukiwania, widzimy ponad 70% spadek liczby wizyt z wyszukiwania grafik . Warto tu jednak zauważyć, że przed zmianą stosowaliśmy automatyczne przekierowanie dla użytkowników, którzy kliknęli w grafikę. Wcześniej grafika była wyświetlana w ramce, którą przy pomocy funkcji JS usuwaliśmy ze strony, przekierowując użytkownika na stronę docelową niejako wbrew jego woli. Teraz takie przekierowanie nie jest możliwe. Można więc przypuszczać, że zmiana sposobu wyświetlania grafik wcale nie zmieniła zachowań użytkowników, a jedynie zlikwidowała możliwość przekierowania ze szczegółów obrazka na stronę docelową.

Liczba wizyt, a liczba kliknięć w GWT

Ciekawa może być też analiza raportowanej w Google Webmaster Tools liczby kliknięć dla wyszukiwania grafik:

Jak widać z powyższego zestawienia (dla serwisu www.psy.elk.pl), stosunek liczby kliknięć w wyniki wyszukiwania dla grafik do organicznych wyników wyszukiwania jest równy 0,3 (60 000 / 200 000). Natomiast z przedstawionych wyżej wykresów, dla danego serwisu, stosunek liczby wizyt z grafik do wyników organicznych wynosi ok. 0,09. Pojawia się więc wniosek, że jedynie 30% użytkowników (0,09 / 0,3), którzy klikną w grafikę i zobaczą jej miniaturkę, przechodzi później na stronę docelową (klikając albo w duże zdjęcie albo w przycisk „Odwiedź stronę”.


Jacek Tkaczuk, SEO Director w Bluerank

Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Więcej informacji o zasadach przetwarzania danych przez Bluerank sp. z o.o. znajdziesz w polityce prywatności.

Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: al. Piłsudskiego 87, 92-332 Łódź,
e-mailem na adres: [email protected]

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF