Wróć do bloga

Poznaj użytkownika z danymi demograficznymi Google Analytics. Część I.

Redakcja

Nie tak dawno temu pisaliśmy o nowościach w postaci Universal Analytics, czy nowych segmentach zaawansowanych. Mimo to, Google ciągle umożliwia nam skorzystanie z nowych funkcji Google Analytics, obecnie pretendującego do miana ulubionego narzędzia współczesnego marketera. Jedną z najnowszych możliwości GA jest importowanie danych o użytkowniku z sieci reklamowej Google w postaci nowych raportów sekcji „Odbiorcy”. Jak działają i co umożliwiają? O tym przeczytacie w tym artykule.

Double Click w służbie Google Analytics

Chyba wszyscy, którzy kiedykolwiek mieli do czynienia z reklamą w Google wiedzą, że poza reklamami w wyszukiwarce, Google oferuje je też w swojej sieci reklamowej (Google Display Network). Jest to sieć partnerskich stron internetowych, które uczestnicząc w programie AdSense udostępniają swoją przestrzeń dla reklam Google. Dodatkowo, Google posiada informacje dotyczące tematyki każdej z wybranych stron, dzięki czemu reklamodawcy mogą kierować swoje reklamy np. tylko do fanów motoryzacji czy muzyki klasycznej. W chwili obecnej sieć reklamowa jest już tak duża (w połowie 2012 roku składała się z ponad 2 milionów stron, a jej zasięg obejmował ok. 90% wszystkich użytkowników Internetu), że na podstawie aktywności użytkownika Google tworzy jego profil, przypisując go do odpowiednich kategorii według wieku, płci czy zainteresowań, np. takich jak miłośnicy fotografii (po angielsku pociesznie zwanymi Shutterbugs), muzyki rockowej, serialów fantasy, itd. Jeśli jesteście ciekawi do jakiej grupy przypisał Was Google, swój profil znajdziecie tu. Do tej pory kategorie te umożliwiały tylko kierowanie reklam, ale teraz już każdy użytkownik GA może wiedzieć o swoich użytkownikach tyle, co Google.

Świetnie, ale jak aktywować to na mojej stronie?

Raporty danych demograficznych można uaktywnić w dwóch prostych krokach. Po pierwsze należy włączyć je w panelu administracyjnym Google Analytics. Aby to zrobić, wystarczy nacisnąć przycisk „Włącz”, dostępny w zakładkach „Dane demograficzne” czy „Zainteresowania”.

 

 

Drugim krokiem jest zmiana jednej linijki w kodzie śledzenia na naszej stronie. Chodzi o zamianę części:

ga.src = (‚https:’ == document.location.protocol ? ‚https://ssl’ : ‚http://www’) + ‚.google-analytics.com/ga.js’;

Na:

ga.src = (‚https:’ == document.location.protocol ? ‚https://’ : ‚http://’) + ‚stats.g.doubleclick.net/dc.js’;

Jeśli powyższy kod wydaje się Wam znajomy, to macie rację. Jest to ta sama zmiana, która przy wykorzystaniu biblioteki Double Click umożliwia korzystanie z remarketingu, więc jeśli już wykorzystujecie go w swoich kampaniach możecie ten krok pominąć.

Po dokonaniu powyższej zmiany pozostaje już tylko kliknąć na „Zweryfikuj kod śledzenia” i cieszyć się nowymi danymi.

W drugiej części artykułu przyjrzę się praktycznemu zastosowaniu raportów demograficznych i zainteresowań. Do tej pory jednak zachęcam, żebyście korzystając z powyższego linka, sami sprawdzili swój profil według Google i w komentarzu napisali, w jakiej części jest on prawdziwy.

_

Maciej Stanasiuk

 
Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: kontakt@bluerank.pl

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF