Wróć do bloga

Pozycjonująca aktywność na YouTube – optymalizacja filmu

Redakcja

O wysokie pozycje w wyszukiwarkach warto zadbać nie tylko dla stron internetowych, ale również prezentowanych materiałów graficznych i klipów wideo. Zwłaszcza, że wyszukiwarka promuje tego typu multimedia wysoko w wynikach. Właściwie opisany film również może przysporzyć nam sporo wartościowego ruchu w serwisie, a ponadto ma nieocenioną wartość wizerunkową. Mówiliśmy już jak do działań SEO warto wykorzystać wschodzące serwisy jak np. Pinterest.com. Dziś przypominamy o optymalnym wykorzystaniu kanału YouTube. W tym wpisie podpowiemy w jaki sposób przygotowywać opisy filmów wideo. Następną notkę poświęcimy na przedstawienie kilku sposobów na promocję filmów oraz skuteczny link building, by materiał osiągnął wysoką pozycję w Google i miał szansę na zdobycie dużej popularności.

Przede wszystkim dobry tytuł

Mamy gotowy film, następnie robimy research słów kluczowych wybierając te, którymi posługują się użytkownicy poszukujący materiałów zbliżonych tematycznie do tego, który chcemy zaprezentować. Najważniejsze słowa kluczowe, które zdefiniowaliśmy, należy umieścić w tytule oraz opisie wideo. Jednocześnie tytuł powinien być chwytliwy i dobrze oddawać treść filmu. Nie należy przesadzać z nadużywaniem nieadekwatnych przymiotników, by nie wprowadzać odbiorców w błąd nadmiernymi przechwałkami. Można poeksperymentować używając w tytule klipu call to action np. „Zobacz jak działa nowa funkcja Google Analytics”. Przede wszystkim pamiętajmy, by tytuł był adekwatny do materiału i by zachęcał internautów do obejrzenia całego filmu. W pierwszej kolejności teksty tworzymy dla użytkowników Sieci, a dopiero w drugiej dla wyszukiwarek.

Pamiętaj o przygotowaniu opisu

Bardzo częstym błędem jest koncentracja na samym tytule klipu i zapominanie, że słowa kluczowe możemy umieścić również w opisie filmu. Ile razy zdarzyło się, że widzieliście description zawierające wyłącznie link do strony. W tym miejscu należy zaznaczyć, że opis to nie zlepek słów kluczowych pozycjonujących dany film. Warto poświecić trochę więcej czasu, by przygotować wartościową, bogatą treść, która dobrze odda to co prezentuje dany materiał. Optymalizacja tekstu pod kątem SEO to po prostu dodatkowy plus. Dobrym przykładem będzie tu np. umieszczanie przez internautów mało znanych piosenek na YouTube. Gdy użytkownik nie zna tytułu utworu, podczas poszukiwań stara się posiłkować fragmentem zapamiętanego tekstu. Jeśli słowa piosenki zostały umieszczone w opisie klipu jest szansa, że niszowy materiał zostanie odnaleziony. Tyczy się to oczywiście mało popularnych klipów. Nie warto duplikować opisów dla filmów już funkcjonujących na YouTube. Należy pamiętać, że content is the king, a ta krótka maksyma odnosi się również do treści pod filmem. Dobrze, gdy jest unikalna.

Ponadto, w widocznym miejscu opisu warto jest umieścić pełne klikane hiperłącze do witryny, której dotyczy dany film. Należy pamiętać o prefiksie http:// w URL.

Nie zapomnij o tagach

Materiały wideo oznaczamy jak największą ilością adekwatnych tagów, które jak najlepiej opisują dodany film. Dobrze, by było ich przynajmniej 10. Tagi mogą mieć zarówno charakter ogólny, jak i szczegółowy. Do otagowania materiału wideo należy użyć słów kluczowych zdefiniowanych pod kątem SEO dla danego obszaru tematycznego. Warto pamiętać o frazach z długiego ogona. Należy zwracać też uwagę na poprawną pisownię wyrazów, a także na takie niuanse, jak liczba pojedyncza i mnoga (o ile użytkownicy faktycznie korzystają z obu tych form).

Słowa kluczowe, które mogą pomóc

Wyszukiwarka Google jest w stanie rozpoznać słowa, w przypadku których zakłada, że użytkownik chętniej zapozna się z materiałami wideo lub wręcz poszukuje materiałów wideo. W anglojęzycznej wersji wyszukiwarki są to: tutorial, review, test, what is … , how to, demonstration, explanation, video. Nie mamy szczegółowych danych, ale podejrzewamy, że słowa te (lub ich tłumaczenie w zależności od charakteru materiału) wplecione w tytułu i opisy polskich klipów wideo, również przyczyniają się (lub będą się przyczyniać w najbliższej przyszłości) do lepszej widoczności filmów w wynikach wyszukiwania. Na pewno warto poeksperymentować.

Co jeszcze?

Pamiętajmy, by film został oznaczony jako publiczny, by mieli do niego dostęp zarówno internauci, jak i roboty wyszukiwarki. Sama nazwa pliku wideo również ma znaczenie, więc należy ją zoptymalizować podobnie jak tytuł.

Warto przygotować transkrypcję filmu. Pomoże w jego indeksacji, a poza tym jest to również jeden ze wskaźników rankingowych.

Trzeba też wiedzieć, że liczy się autorytet kanału wideo. Kwestia ta jest w sumie jasna i dość intuicyjna. W momencie gdy mamy na koncie dużo wartościowych materiałów, które są pozytywnie oceniane przez użytkowników i mają dużą oglądalność, automatycznie wyżej wyświetlane są kolejne dodawane filmy. Na nasz filmowy dorobek w YouTube należy więc patrzeć jak na całość.

Dowiedz się również w jaki sposób promować swoje filmy w Sieci.


Szymon Pietkiewicz

Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: [email protected]

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF