Wróć do bloga

Praca zdalna – jak przymus przekuć w korzyść?

Izabela Pawlak

O pracy zdalnej słów kilka

Praca zdalna do niedawna kojarzyła się z samymi pozytywnymi aspektami. Wielu z nas chciało tak pracować. W końcu home office to wygoda, swoboda działania i możliwość skupienia się zawsze, kiedy tego potrzebujemy (bo nikt nie podejdzie nieoczekiwanie do naszego biurka, co najwyżej napisze na komunikatorze, a ten zawsze można wyciszyć). 

Pandemia i związana z tym konieczność ograniczenia aktywności poza domem, dla wielu firm oznaczała radykalną zmianę pracy. W Bluerank dzień zdalny to od wielu lat norma i można nim zarządzać dowolnie w ramach określonych wewnętrznie zasad, jednak dla wielu firm praca z domu to coś zupełnie nowego, nieoczekiwanego, często wiążącego się z wyzwaniem technologiczny i managerskim. Niezależnie od tego, jak duże doświadczenie w tym temacie ma organizacja, obecne wyzwanie pracy zdalnej jest zupełnie inne niż wcześniej. Przestała bowiem być ona przywilejem, a stała się koniecznością. A przymusy, działają na ludzi, jak płachta na byka. Jako psycholog tylko potwierdzę, że zakazany owoc jest tym, co nas najbardziej kusi. Nagle więc z morza korzyści i pozytywów, które niesie praca zdalna, wyłaniają się trudności: bo sąsiad wierci za ścianą, nasze łącze internetowe nie jest tak wydajne, jak to w biurze, a praca w pojedynkę na dłuższą metę przestaje być tak komfortowa, jak się wcześniej wydawało. Łatwo zapętlić się w negatywach i wypełnić swoją głowę narzekaniem. A może warto przeramować myślenie i dostrzec w obecnej sytuacji, niepowtarzalne szanse i korzyści?

Praca rys.1 zdalna – jak przymus przekuć w korzyść?

Wysyp nowych możliwości

Internet to złoty wynalazek dzisiejszych czasów. Dzięki niemu, nawet w tak trudnej, jak obecna sytuacji możemy „czuć” się częścią większej społeczności. Dostrzegamy to zarówno w życiu zawodowym (tak wiele firm pozostaje w stałym kontakcie z pracownikami i tworzy wiele integrujących onlinowych inicjatyw), jak i prywatnym (spotkania towarzyskie na skypie i relacje z nich, stały się obecnie jednym z bardziej popularnych tematów na prywatnych wall’ach w mediach społecznościowych). 

Dziś częściej niż kiedykolwiek napływają do nas informacje o społecznym wsparciu i bezpłatnych działaniach skierowanych zarówno do: pracowników ochrony zdrowia, codziennie walczących o zdrowie i życie Polaków, jak i do lokalnych biznesów np. w formie większego niż wcześniej wsparcia restauracji poprzez zamawiania jedzenia na wynos. Gro działań skierowanych jest również do indywidualnych odbiorców. Darmowe inicjatywy takie jak: wirtualne spacery po miejscach kulturalnych, legalnie udostępnione e-booki, czy nagrywane przez specjalistów z różnych dziedzin webinary sprawiają, że w tym trudnym czasie mamy coraz więcej możliwości spędzania wolnego czasu. Być może nawet więcej niż te, z których korzystaliśmy na co dzień. 

W tym trudnym dla wielu osób czasie, bardziej niż wcześniej ważne jest, aby kierować swoje myśli i działania w kierunku aspektów, na które mamy wpływ. Niezwykle istotne jest, aby uodpornić się psychicznie i zająć swoją głowę produktywnymi działaniami. Jednym z takich działań może być samorozwój.

Zainwestuj w swój rozwój

Jak chętnie jeszcze kilka tygodni temu, skorzystałbyś z możliwości oszczędzenia 1-2h dziennie stania w korkach, jazdy samochodem czy komunikacją miejską? Często to właśnie droga do i z pracy bywa najbardziej uciążliwą częścią dnia, generującą stres i powodującą wewnętrzne napięcie. Po powrocie do domu bywamy zmęczeni i zależy nam tylko na tym, żeby odsapnąć, a przecież w tle mamy jeszcze tyle innych obowiązków. Dzisiaj praca zdalna pozwala nam niemalże z chwili na chwilę przerzucić się między wykonywaniem zadań służbowych, a życiem prywatnym. „W kieszeni” zostaje nam cenny czas i energia, które możemy wykorzystać bardziej produktywnie niż nam się wydaje: inwestując w samorozwój. 

Z pewnością każdy z nas zapisany jest do co najmniej kilku newsletterów. I z pewnością nie tylko mi zdarzyło się w ostatnich dniach odebrać kilka maili z zaproszeniem na darmowy webinar, czy inną formę bezpłatnego, rozwijającego materiału. To dla nas niepowtarzalna szansa zainwestowania swojego czasu w zdobywanie wiedzy i poszerzanie kompetencji. Ważne jest jednak nie tylko samo edukowanie się, ale również wyciągnie wniosków na przyszłość: Jak to co usłyszałam pomoże mi w codziennej pracy? Jak mogę wykorzystać ten materiał w realizacji postawionych przede mną celów? W jaki, dodatkowy obszar, mogę się obecnie zaangażować, wzmacniając zasoby mojej firmy? To tylko niektóre pytania, jakie warto zadać sobie przebrnąwszy przez kolejny, rozwojowy materiał. 

Inspiracji do samorozwoju można teraz szukać wszędzie: na półce z książkami, w telefonie kontaktując się z interesującymi nas osobami (uwierzcie, że przeciętnie mają teraz więcej czasu i ochoty na rozmowy telefoniczne), w mediach społecznościowych, czy branżowych. Codziennie przybywa wartościowych materiałów, które są szansą na naukę, lepsze zrozumienie siebie, czy biznesu.

Rozwój w czasie pandemii case Bluerank

To nie tak, że piszę teoretycznie. W Bluerank praca zdalna funkcjonuje, jednak działamy, korzystając z tego, co przynosi nam rzeczywistość. Nasi pracownicy w przeciągu ostatnich dwóch miesięcy wzięli udział w dziesiątkach webinarów i innych formach samokształcenia, które pozwoliły im inspirować się i uczyć, a także podtrzymywały ważną dla nas wartość jaką jest rozwój pracowników. Nasza firmowa baza wiedzy poszerzyła się o wiele cennych materiałów, z których będą mogli skorzystać także Ci niemający możliwości uczestniczenia w danym wydarzeniu „na żywo”. Ale to nie wszystko! 

Bluerank nie tylko konsumuje treści, ale także je tworzy. Nasi managerowie oraz eksperci z powodzeniem angażują się w tworzenie rozwojowych materiałów dla szerokiego grona odbiorców: od tych na użytek wewnętrzny przez te dla przedsiębiorców, specjalistów z branży oraz osób chcących dowiedzieć się więcej na temat digital marketingu. Jedną z naszych inicjatyw jest #BluerankOnAir, czyli seria merytorycznych webinarów. Pojawiamy się także, jako goście w innych kanałach np. podczas wydarzeń realizowanych przez IAB. Zachęcamy do śledzenia poczynań Bluerank i zdobywania wiedzy od naszych ekspertów. 

Zainwestuj czas mądrze – rozwiń siebie!

Wróć do bloga

Tags: , ,
Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami


Więcej informacji o zasadach przetwarzania danych przez Bluerank sp. z o.o. znajdziesz w polityce prywatności.

Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: al. Piłsudskiego 87, 92-332 Łódź,
e-mailem na adres: [email protected]

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF