Wróć do bloga

Przyjazność stron WWW dla mobile ważnym czynnikiem rankingowym w mobilnej wersji Google

Redakcja

Od kilku lat ilość użytkowników urządzeń mobilnych sukcesywnie rośnie. Coraz więcej z nas korzysta ze smartfonów oraz tabletów również w celu wyszukiwania online. Oczywiste jest, że Google bierze pod uwagę tenże bardzo istotny trend i wdraża zmiany w swoim najważniejszym produkcie jakim jest wyszukiwarka. Od 21 kwietnia 2015 roku przyjazność serwisu dla urządzeń mobilnych będzie miała ogromne znaczenie dla rankingów serwisu w wynikach wyszukiwania na urządzeniach przenośnych.

Celem wyszukiwarki jest prezentowanie w wynikach wyszukiwania jak najlepszych stron, aby satysfakcja szukających była jak najwyższa. W tym celu Google ukierunkowywało webmasterów w stronę mobilności już od dłuższego czasu, aby ilość stron dobrze zoptymalizowanych pod kątem mobile była większa. Trend ten jest widoczny globalnie. W Internecie dostępnych jest mnóstwo wykresów przedstawiających wzrost udziału ruchu mobile, lecz spójrzmy na uśrednione dane naszych klientów.

 
Jak widać, od stycznia 2012 do stycznia 2015 udział ruchu z urządzeń mobilnych wzrósł o 30%! Należy zaznaczyć, że dynamika tego trendu jest różna w zależności od kraju. Przykładowo w USA udział ruchu desktopowego wynosi 50%, mobile 38%, a ruch z tabletów to 12%. Widzimy, że w USA stosunek ruchu desktop vs mobile to 50/50! Niektóre kraje europejskie również mogą pochwalić się ogromnym udziałem ruchu mobilnego. W Norwegii, desktop stanowi 56%, tablet 23%, a mobile  21% udziału całościowego ruchu. W Szwecji desktop to 54%, mobile  28%, a tablet  18%!
Również w Polsce ruch mobilny dynamicznie rośnie. W związku z tym należy przygotować serwis do poprawnego obsłużenia użytkowników urządzeń mobilnych. Jeszcze dwa lata temu (luty 2013) ruch mobilny (smartfone + tablet) w Polsce wynosił około 8%, a dziś stanowi już około 48% ogółu! (dane Statcounter)*
 
Mobile a Google
Google rzadko informuje webmasterów na temat tego co, kiedy i w jakim stopniu będzie miało wpływ na wyniki serwisów w wyszukiwarce. W przypadku Mobile wyszukiwarka zrobiła jednak wyjątek i poinformowała na łamach swojego bloga, iż zaczynając od 21 kwietnia, fakt przyjazności serwisu dla urządzeń mobilnych będzie miał znaczny wpływ na wyniki serwisuw mobilnych wynikach wyszukiwania. Zmiana ta będzie dotyczyła wyników wyszukiwania w każdym języku, co oznacza, że  przygotowanie serwisu przyjaznego urządzeniom mobilnym, ma ogromne znaczenie również w Polsce!
 
Czy Twoja strona jest gotowa na zmiany?
 
 Twój serwis, aby nie stracił ruchu lub jego części z urządzeń mobilnych, a nawet go zyskał, wyprzedzając konkurencję, musi być przyjazny urządzeniom mobilnym. Innymi słowy, jeśli posiadasz stronę dobrze przygotowaną pod urządzenia mobilne, możesz zaobserwować wzrost wizyt z tego typu urządzeń. Jeśli jednak Twoja strona nie jest „mobile-friendly”, to wkrótce możesz zaobserwować spadek wizyt z urządzeń mobilnych. Biorąc pod uwagę, że już dziś w Polsce urządzenia mobilne generują duży udział ruchu, Twój serwis nie powinien pozostać niezoptymalizowany pod tym kątem. 
 
Jeśli nie wiesz, czy Twoja strona jest przyjazna urządzeniom mobilnym, skontaktuj się z nami, sprawdzimy!
 
Co dalej?
 
Bluerank trzyma rękę na pulsie! W najbliższych tygodniach będziemy prowadzić testy wyników mobilnych i damy Wam znać, jak wyglądały wyniki przed i po zmianie 21 kwietnia. Będziecie mogli zobaczyć, jak kształtują się wyniki serwisów przyjaznych i nieprzyjaznych urządzeniom mobilnym. Stay tuned!
 
_
Roman Bębenista
Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: kontakt@bluerank.pl

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF