Wróć do bloga

Przyszłość SEM należy do wideo? – wyniki Barometru IAB

Marta Markowska

Firmy coraz więcej inwestują w marketing w wyszukiwarkach, a najpopularniejszy format to wideo – wynika z opublikowanego niedawno przez IAB, raportu Barometr SEM, który diagnozuje kondycję polskiego rynku Marketingu w Internecie. W badaniu wziął udział także Bluerank.

W ramach badania 24 firmy członkowskie IAB Polska podzieliły się obserwacjami dotyczącymi wydatków swoich klientów na reklamę w obszarze SEM w Polsce w latach 2017 – 2018.
Według zdecydowanej większości ankietowanych (75%), wydatki na Marketing w wyszukiwarkach w okresie 2017-2018 wzrosły o ponad 15%, a w zakresie takich obszarów jak SEO, GDN, YouTube, mobile i remarketing, zwrot z inwestycji wzrósł w porównaniu z wynikami Raportu edycji 2018.

Barometr SEM prezentuje opinię ponad 20 podmiotów zrzeszonych w IAB Polska, analizujących i realizujących działania reklamowe dla dużej liczby reklamodawców. Dobrze w tym kontekście móc porównać i potwierdzić zjawiska obserwowane przez nas w kampaniach, które sami realizujemy. Z drugiej strony nasi Partnerzy zyskują obiektywne źródło informacji o trendach panujących na polskim rynku, co ułatwia strategiczne planowanie działań w przyszłości  – mówi Maciej Gałecki, CEO Bluerank

Wyjątkowe wyniki w tym roku osiągnęły reklamy wideo, gdzie aż 71% firm określiło wzrosty nakładów na ten obszar jako znaczne, a dynamika osiągnęła ponadprzeciętne parametry.

Znakomite rezultaty reklam wideo jasno potwierdzają zbieżność tego obszaru działań z koncepcją customer journey, pokazują, że marketerzy coraz lepiej ją rozumieją i widzą uzasadnienie w działaniach na górze lejka sprzedażowego – mówi Jarosław Miszczak, Head of Client Service, Bluerank

Biorąc pod uwagę obszar Paid Search, należy zauważyć wyraźną dominację wydatków na obszar mobilny, gdzie aż 83% ankietowanych wskazało intensyfikację działań, a ponad połowa z nich określiło poziom przyrostu na powyżej 20%, a żadna nie wskazała poniżej tej wartości. Stabilną pozycję zwyżkową zachowuje również remarketing, gdzie ponad 75% badanych określiło wydatki na ten obszar w przedziale 11-30% budżetu Paid Search.

Na jakie trendy video warto zwrócić uwagę w 2020 r.? Po pierwsze formaty live, Q&A oraz AMA (Ask Me Anything) będą coraz chętniej wykorzystywane, nie tylko przez influencerów, ale też przez marki. Po drugie na mobile first w kontekście video, czyli coraz lepsze dopasowanie się do konsumowania treści na małych i wąskich ekranach smartfonów, np. poprzez używanie formatu out-stream, który pozwala użytkownikom zdecydować, w jaki sposób wejdą w interakcję z reklamą – prognozuje Magdalena Euejda, Digital Strategy Specialist, Bluerank

Przeczytaj cały raport:

 

 

Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: [email protected]

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF