Wróć do bloga

Rachunek Bezpieczeństwa – spot reklamowy UNIQA, który trafił do setek tysięcy odbiorców. Case Study.

Aleksandra Szymańska, Aleksandra Abramczyk

Spoty reklamowe są doskonałym narzędziem marketingowym. Dlaczego? Filmy publikowane w Internecie z powodzeniem mogą konkurować z reklamami emitowanymi w telewizji. Każda ciekawa produkcja nie tylko angażuje uwagę widza, ale również na długo zapada w jego pamięć. Niezależnie od tego czy oglądamy 60-minutowy film dokumentalny, czy minutowy spot reklamowy – film wywołuje w nas emocje. Tak również było z “Rachunkiem Bezpieczeństwa” – spotem, który nakręciliśmy przy współpracy z LDZFILM dla naszego Partnera UNIQA.

 

STRATEGIA

Według wyliczeń 85 proc. nieruchomości w Polsce jest ubezpieczona.To wynik znacznie lepszy niż jeszcze 10 lat temu, kiedy na zakup polisy decydowała się połowa właścicieli domów. Jednak co szósty Polak nie wykupuje polisy mieszkaniowej, a do najczęstszych zdarzeń dochodzi właśnie w okresie wakacyjnym, kiedy przebywamy na urlopach.

Dane Komisji Nadzoru Finansowego pokazują, że liczba czynnych polis mieszkań i domków letniskowych wyniosła 12,4 mln w 2018 roku. Gdy porównać to z ogólną liczbą mieszkań w Polsce według danych GUS (14,6 mln w 2018 r.), to wynika, że objętych ubezpieczeniem jest już 85 proc. nieruchomości w Polsce. Ponadto tylko 50% Polaków ma pozytywną opinię dotyczącą firm ubezpieczeniowych. Przy pomocy video marketingu chcieliśmy wzmocnić pozytywny wizerunek UNIQA wśród użytkowników mediów społecznościowych oraz zachęcić internautów do ubezpieczania mieszkań i nierezygnowania z aktualnych. 

Głównym bohaterem naszego filmu jest pan Wacław (dla przyjaciół Całka), wielki miłośnik matematyki, który opowiada o swoim największym marzeniu – odkryciu rachunku bezpieczeństwa ze współczynnikiem “U”, jak ubezpieczenie. W ten sposób UNIQA uświadamia odbiorcom, że skoro pewnych zagrożeń nie da się przewidzieć, to lepiej nie ryzykować i wykupić ubezpieczenie. 

Wybór bohatera nie był przypadkowy. Mądrość, życiowe doświadczenie, jakie reprezentuje Wacław, to wartości bardzo cenione w branży ubezpieczeniowej. 

 

REALIZACJA

W przypadku „Rachunku Bezpieczeństwa” założonym celem było uzyskanie 12 000 wyświetleń Thru Plays, czyli całkowitych odtworzeń filmu. Dzięki kampanii promocyjnej uzyskaliśmy 62 856 Thru Plays, czyli ponad 4-krotnie więcej niż zakładaliśmy. Zasięg filmu przekroczył 320 tysięcy, a post osiągnął Interactivity Index na poziomie 2 928. Wskazuje to, że film był bardzo interesujący dla odbiorców, a w ciekawy sposób przedstawiona historia zachęcała widzów do pełnego zapoznania się z tym, co ma do przekazania główny bohater. Oprócz video na profilu UNIQA Polska zorganizowaliśmy konkurs nawiązujący do spotu. Otrzymaliśmy 210 zgłoszeń konkursowych, a sam post uzyskał zasięg na poziomie 36 tysięcy. Interactivity Index wyniósł 2 859 – POST KONKURSOWY.

spot reklamowy - post Facebook

 

EFEKTY

Poza powyższymi statystykami, niewątpliwie efektem publikacji spotu było zbudowanie pozytywnych skojarzeń z marką oraz zwiększenie zasięgu fanpage`a. Duże zasięgi to także furtka do zwiększenia świadomości marki wśród grupy docelowej oraz dotarcie do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą ubezpieczeń. Warto również wspomnieć, że post z filmem “Rachunek Bezpieczeństwa” znalazł się na liście najlepszych postów, a sam profil UNIQA Polska dołączył do grona Top 5 na Facebooku w kategoriach: zaangażowanie, aktywność oraz obsługa klienta w branży Ubezpieczenia – według raportu narzędzia Sotrender za okres lipiec 2020. 

 

Wróć do bloga

Tags: , , , , ,
Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami


Więcej informacji o zasadach przetwarzania danych przez Bluerank sp. z o.o. znajdziesz w polityce prywatności.

Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: al. Piłsudskiego 87, 92-332 Łódź,
e-mailem na adres: kontakt@bluerank.pl

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF