Wróć do bloga

Jak sobie radzić z cięciem zasięgów na FB?

Adam Dębski

Spójrzmy prawdzie w oczy – wieści o cięciu zasięgów organicznych to wcale nie koniec świata. Jeśli będziemy tworzyć angażujący i wartościowy dla odbiorcy content powodujący buzz komunikacyjny wokół naszych publikacji, nie powinniśmy czuć się zagrożeni. Poniżej znajdziecie kilka tipów, które pomogą Wam w opracowaniu strategii działań w 2018 r.


1. Skup się na społeczności

Tworząc content na nasz fanpage, bądźmy empatyczni, bardziej niż skupieni na KPI-ach. Przywiązanie uwagi do treści, które będą dla naszej społeczności stanowiły istotną wartość merytoryczną, jest kluczem do „znaczących interakcji”, o których wspomina Zuckerberg. Content, z którym nikt nie będzie chciał się identyfikować, spowoduje, że zasięg organiczny takich publikacji będzie skutecznie ograniczany.

2. Walcz o powracającego odbiorcę

Wideo, a szczególnie live, nie od dziś plasuje się na górze piramidy zasięgowej algorytmu Edge Rank. Kluczem jest jednak nie sam format, a tworzenie treści, które będą angażować odbiorcę w taki sposób, aby chciał regularnie do nich powracać. Rozważmy przygotowanie wideocykli, które dostarczą nie tylko wartościowych treści, ale pomogą zbudować lojalne grupy odbiorców, chętnie powracających do naszych publikacji („repeat viewership”).

3. Zadbaj o treści zewnętrzne

Facebookowi nie po drodze jest z tym, aby migrować użytkownika „na zewnątrz”. Linkując do zewnętrznych treści, zadbajmy zatem o ich jakość. Takie czynniki, jak optymalizacja WWW pod kątem czasu ładowania, prawidłowego wyświetlania na urządzeniach mobilnych czy ilości wyświetlanych reklam będą wpływać na zasięgi. Nie bez znaczenia będzie także dbałość o jakość treści na landing page’ach, do których chcemy kierować użytkownika.

4. Pamiętaj o engagement batingu

„Udostępnij teraz, jeśli…”, „Oznacz 15 znajomych, z którymi…”. Zasięg postów o takim charakterze, jako nieprzedstawiających istotnej wartości dla odbiorcy, będzie ograniczany. Reguła ta dotyczy też publikacji z głosowaniem reakcjami, zachęt do wpisywania komentarzy z określonym hasłem czy też do reagowania na posty przy użyciu konkretnych reakcji. Unikajmy tego typu publikacji na rzecz bardziej kreatywnego CTA.

5. Zbuduj platformę kontaktu

Ekspansja automatyzacji w 2017 r. dała ogromne możliwości wykorzystania Facebooka jako platformy kontaktu i integracji międzyplatformowej. Skonfigurowanie pluginu Messengera na WWW pozwoli na dotarcie do osób, które na fanpage potencjalnie by nie trafiły. Jeśli zintegrujemy go dodatkowo z chatbotem, którego ścieżki reakcji będą finalnie konwertować użytkownika do e-sklepu, będziemy realizować już realne cele biznesowe. W przypadku działań remarketingowych Messenger pełni funkcję newslettera, którego statystyki wyświetleń, nie wspominając o click rate, są wielokrotnie wyższe niż tradycyjnych mailingów.

 

Powyższy materiał jest częścią artykułu pt. „Eksperci o zmianach, które szykuje Facebook” opublikowanego w magazynie Social Media Manager nr 1/2018 (www.facebook.com/socialmediamanagerpl)

Jak w obliczu zaproponowanych zmian nakreślić nową strategię komunikacji na Facebooku? Sprawdź perspektywę stratega – Dominiki Chachuły (Digital Startegy Executive).

Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: kontakt@bluerank.pl

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF