Wróć do bloga

Reklamy dynamiczne, jako źródło pozyskania dobrej jakości zasięgu

Redakcja

Wykorzystywanie reklam dynamicznych w Google jest możliwa już od dłuższego czasu. Reklamy są wyświetlane automatycznie na podstawie treści witryny, co sprawia, że przy tworzeniu grup reklam nie trzeba zawierać list fraz kluczowych i tytułów reklam. Wystarczy podać kilka parametrów witryny, z których Google zaczerpnie treści do nagłówka reklamy tekstowej.

Produkt dobrze sprawdza się w przypadku serwisów e-commerce, turystycznych (zróżnicowane produkty i usługi) oraz w serwisach zawierających dużo podstron o różnorodnej treści jak np. serwisy ogłoszeniowe.

Wykorzystanie DSA w kampanii dla branży ogłoszeniowej

Tworząc strategię działań dla czołowego serwisu branży ogłoszeniowej w Polsce, wzięliśmy przede wszystkim pod uwagę możliwość wykorzystania reklam dynamicznych w wyszukiwarce Google. Serwis zawiera bardzo dużo różnorodnej treści, a budowa adresów URL pozwala na stworzenie dynamicznych celów na kilka sposobów.

Kampania serwisu ogłoszeniowego polega na promocji dużej liczby ofert z kilkuset różnorodnych branż. Przekaz reklamowy kierowany jest na całą Polskę. Reklamy targetujemy również do branż z wybranych województw, miast, a nawet dzielnic. Tak szczegółowa baza ogłoszeń wymaga bardzo precyzyjnego kierowania, a produkt jakim jest DSA taką precyzję nam umożliwia.

DSA – od czego zacząć?

Jak już zostało wspomniane, w reklamach dynamicznych jest wykorzystana zawartość witryny. Decydujemy o tym jaką część serwisu chcemy udostępnić do ‘emisji’ w reklamach. W naszym przypadku były to ogłoszenia z poszczególnych branż, kierowane zarówno na całą Polskę, jak i na wybrane województwa.

Z dostępnych w AdWords dynamicznych celów reklamy, korzystaliśmy z poniżej zaznaczonych:

Żeby uzyskać jak największy zbiór podstron, które będą wyświetlały się  w obrębie danej grupy reklam (branża), cele dynamiczne zostały zdefiniowane jako oddzielne warunki. Należy pamiętać o takim zdefiniowaniu celów, by warunki się nie wykluczały się wzajemnie (np. aby nie kierować w jednym warunku jednocześnie na strony kategorii w sklepie i na produkty, gdyż w takim zawężeniu nie znajdzie się ani jedna podstrona).

Reklamy tekstowe DSA – tworzenie

Kreacje przypominają standardowe reklamy tekstowe z tym, że przy ich tworzeniu nie wpisujemy nagłówka. Koncentrujemy się na dwóch wersach opisu, a nagłówek jest generowany dynamicznie. Musimy pamiętać o tym, by wersy były dość uniwersalne (promujemy ogłoszenia z danej branży). W reklamach wdrażamy także widoczny adres URL, pomijamy natomiast URL docelowy. Jeśli chcemy śledzić skuteczność reklam, korzystamy z parametru ValueTrack.

Więcej informacji tutaj: https://support.google.com/adwords/bin/answer.py?hl=pl&answer=1133262

DSA – wnioski z kampanii

Wdrożenie kampanii DSA (testowo 180 grup reklam) przełożyło się na następujące wyniki:
 -/ ruch w serwisie zwiększył się o ok. 15%,

-/ DSA wpłynęło na obniżenie kosztów CPC,
– śr. koszt CPC dla całego konta to 0,10 zł,
– śr. koszt CPC dla kampanii DSA to 0,06 zł,

-/ DSA wpłynęło na wzrost CTR.

Kampanie DSA, jako narzędzie do optymalizacji działań

Dodatkowo, kampanie DSA (a dokładniej informacje jakie są wyświetlane w nagłówku) zostały wykorzystane do optymalizacji konta na kilka sposobów:

– na podstawie ilości zapytań zostały wyodrębnione nowe grupy reklam,
– istniejące grupy reklam zostały zasilone dodatkowymi frazami kluczowymi (analogicznie jak w raporcie wyszukiwanych fraz),
– wykluczane zostały również frazy kluczowe, które mają niski CTR (co przekłada się na wyższy CTR dla całego konta i zwiększa wynik jakości).

Nasze spostrzeżenie i jednocześnie ciekawostka w stosowaniu reklam dynamicznych jest taka, że w nagłówku reklamy wyświetla się więcej niż przewidzianych 25 znaków. Zdarzyło się nam zaobserwować reklamę DSA z większą ilością znaków w nagłówku, ponad 60 🙂

Reasumując, reklamy dynamiczne w wyszukiwarce Google najlepiej sprawdzają się w serwisach zawierających dużo różnorodnej treści. Dobrze zdefiniowane cele dynamiczne mają wpływ na precyzyjne dotarcie do grupy użytkowników zainteresowanych ofertą, sprowadzając do serwisu ruch bardzo dobrej jakości. Kampanie charakteryzują się wysokim wskaźnikiem CTR oraz niskimi kosztami CPC. Powyższe parametry przekładają się na globalny koszt klika i CTR w całym koncie.


Ola Piechocka – Paid Search Manager w Bluerank

Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: [email protected]

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF