Wróć do bloga

Remarketing dynamiczny AdWords z Google Tag Managerem – instrukcja krok po kroku

Redakcja

Chcesz zaimplementować remarketing dynamiczny AdWords, o którym pisaliśmy tutaj i korzystać z jego możliwości? Dowiesz się tego z poniższej instrukcji. 

Przy wdrażaniu remarketingu dynamicznego przydatna będzie podstawowa znajomość korzystania z biblioteki jQuery, w szczególności, gdy nie został wcześniej zaimplementowany obiekt DataLayer. Zasadnicza trudność polega na (jak sama nazwa wskazuje) dynamicznej podmianie wartości zmiennych, takich jak nazwa produktu czy cena. Poniżej szczegółowo opisujemy, jakie kroki należy zrealizować, by poprawnie zaimplementować remarketing dynamiczny AdWords w twoim serwisie.

Kod remarketingu dynamicznego Google AdWords


Konfiguracja zmiennych: id i cena produktu(ów)

W pierwszym etapie implementacji, musimy wykonać czynność, która w niektórych przypadkach może przysporzyć nieco trudności, a mianowicie utworzyć 4, dynamiczne zmienne (podane nazwy są tylko propozycjami):

 ‘cart page – prod id’
 ‘cart page – prod value’
 ‘product page – prod id’
 ‘product page – prod value’
Powyższe zmienne powinny dynamicznie podstawiać id i ceny produktów na stronach odpowiednio koszyka i kart produktów. Szczególną uwagę należy zwrócić na przypadek, gdy w koszyku mamy więcej niż 1 produkt. Wówczas wartości należy przekazywać jako wektor z elementami ujętymi w „”, oddzielonymi przecinkami. Ponadto, w przypadku cen, należy użyć kropki jako separatora dziesiętnego. Jeżeli mamy wdrożony DataLayer na stronie, możemy wykorzystać go do pobierania wartości zmiennych. W innym wypadku, musimy pobrać wartości bezpośrednio z kodu strony, tworząc zmienną w GTM typu ‘Niestandardowy kod JavaScript’ z wykorzystaniem biblioteki jQuery. Jeśli nigdy nie tworzyłeś zmiennej w GTM, tekst Kamili będzie bardzo pomocny. Poniższy przykład wizualizuje, jak w naszym przypadku wykorzystaliśmy bibliotekę jQuery dla strony koszyka, gdzie mamy dodane 3 produkty. 
 

 

Skoro osiągnęliśmy już pierwszy sukces, utwórzmy potrzebne zmienne.  Poniżej znajdują się screeny z poprawną konfiguracją.
 
 
Pozostałe  dwie zmienne, pobierane ze stron kart produktów, należy skonfigurować w analogiczny sposób. Możemy teraz przejść do utworzenia potrzebnych tagów.
 
TAG 1: Strony kart produktu
‘Remarketing dynamiczny – karty produktów’
Zaczynamy tradycyjnie od utworzenia nowego tagu Google AdWords. Jako typ zaznaczamy ‘Remarketing AdWords’ i przechodzimy do konfiguracji. Jeżeli potrzebujesz szczegółowej instrukcji, jak utworzyć nowy tag krok po kroku, zapoznaj się z tekstem Kamili. Poprawnie skonfigurowany interface powinien prezentować się jak poniżej. 
 
 
Ad. 1 Należy podać identyfikator konwersji. Nie wiesz skąd go pobrać? Dowiesz się tutaj.
Ad. 2 Należy zaznaczyć opcję ‘Ustaw ręcznie’, by uaktywnić kolejne pozycje.
Ad. 3 Należy wypełnić pary ‘Klucz – Wartość’ jak na powyższym screenie, oczywiście mając na uwadze, że przyjęto rekomendowane przez nas wyżej nazewnictwo zmiennych. Pola oznaczone etykietą ‘klucz’, nie mogą ulec zmianie (tzw. ‘sztywne’ zmienne). Jeżeli wprowadzono własne nazewnictwo, należy odpowiednio zmodyfikować tylko pola oznaczone gwiazdką. 
W kolejnym etapie należy skonfigurować regułę (tzw. trigger) tak, aby tag uruchamiał się tylko na stronach kart produktów. Wszystko zależy  od struktury adresów URL naszej witryny. W najprostszym wypadku będzie to:
 
Jeżeli nie rozróżniamy w adresach URL stron kart produktów od innych podstron serwisu, sprawa staje się nieco bardziej skomplikowana. Wówczas należy znaleźć inny, unikatowy element dla stron kart produktów i dostosować regułę według własnych potrzeb. Jeżeli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nami!
 
TAG 2: Strony koszyka
‘Remarketing dynamiczny – koszyk’
Kolejny tag powinien być uruchamiany tylko na stronach koszyka (checkout’u) z wykluczeniem strony potwierdzenia zamówienia, gdzie wstawimy ostatni potrzebny tag. Zanim jednak przejdziemy do konfigurowania reguły, musimy wypełnić analogiczne pola ‘Klucz – Wartość’, jak w pierwszym przypadku. Poniżej poprawna konfiguracja.
Dla przypomnienia, w przypadku gdy stosujemy inne nazewnictwo niż rekomendowane wyżej, pola oznaczone gwiazdką należy odpowiednio zmodyfikować.
 
TAG 3: Strona potwierdzenia złożenia zamówienia
‘Remarketing dynamiczny – złożenie zamówienia’
Ostatni tag jest zdecydowanie najprostszy do zaimplementowania i należy skonfigurować go dokładnie tak, jak na poniższym screenie.
 
Oczywiście trigger przypisany do powyższego tagu powinien być skonfigurowany w sposób, by tag uruchamiał się na stronie podziękowania za złożenie zamówienia, czyli na przykład:
… i jeszcze na koniec tylko OSTATNI SZLIF:
Należy wykluczyć strony kart produktów, strony koszka oraz stronę podziękowania za złożenie zamówienia z triggera uruchamiającego standardowy remarketing AdWords… 
 
 
 … i gotowe!
 

_

Weronika Kraszula

 
Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: kontakt@bluerank.pl

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF