Wróć do publikacji

Jak zwiększyliśmy widoczność Kazar.com w Google?

Dla marki Kazar od ponad 2 lat realizujemy kompleksowe działania z zakresu marketingu w wyszukiwarkach oraz analityki internetowej. W tym materiale publikujemy dane dotyczące efektów naszych działań w okresie 2014 – 2015. Pod kątem działań SEO ważne było dla nas wyeliminowanie duplikacji treści w obrębie całego serwisu, zarówno ze stron kategorii, podkategorii, jak również stron produktowych. Istotnym elementem było zoptymalizowanie stron filtrowania produktów, które wpłynęły na zwiększenie widoczności serwisu na nowe słowa kluczowe. Wspieramy naszego klienta w zakresie działań content marketingowych. Polegają one na wdrożeniu unikalnych tekstów dla najważniejszych kategorii produktowych, także w momencie wprowadzania nowych kolekcji.

W efekcie udało się nam zwiększyć liczbę wizyt z organicznych wyników wyszukiwania z wykluczeniem zapytań brandowych o ponad 105%. Z kolei średnia widoczność serwisu według narzędzia Searchmetrics w badanym okresie (miesiąc do miesiąca) wzrosła o 130%. Działania SEO są regularnie wspomagane kampaniami AdWords, które optymalizujemy przez DoubleClick Search. Ich zadaniem jest zwiększenie sprzedaży, przykładowo podczas akcji marketingowych, jak „100 powodów”, czy wsparcie zakupu kart podarunkowych w okresie świątecznym. W pierwszym przypadku stosowaliśmy remarketing porzuconego koszyka, oferując użytkownikom bony promocyjne, w drugim – reklamę kontekstową, kierowaną na frazy związane z prezentami. Na bieżąco jednak dobieramy miejsca wy- świetlania reklamy do promowanego w danym momencie asortymentu. W wyniku działań Paid Search zmniejszyliśmy koszt konwersji o 24% w ciągu jednego roku. Działania skoncentrowane na personalizacji komunikatów sprzedażowych oraz segmentacji użytkowników przyniosły efekt w postaci większej liczby kliknięć w reklamy produktów marki Kazar.

Klientowi zależy na tym, by precyzyjnie docierać do użytkowników i jeszcze lepiej spełniać ich oczekiwania, dlatego niezbędne jest odpowiednie wykorzystanie narzędzi analitycznych. W pierwszym etapie przeprowadziliśmy migrację do Universal Analytics oraz wdrożyliśmy funkcję userID, by zidentyfikować konkretnego użytkownika i śledzić jego kluczowe interakcje z serwisem. Szczegółowo analizowaliśmy też pełną ścieżkę produktu, w tym CTR stron kategorii czy porzucenia produktu na etapie koszyka. Śledziliśmy dokładne parametry produktu (np. rozmiar, kolor) i na tej podstawie mogliśmy stwierdzić, które z nich sprzedawały się najlepiej. Sprawdzaliśmy także, dzięki narzędziu Hotjar i wdrażaniu heatmap (mapy cieplnej) oraz map scrollowania, które elementy wyglądu sklepu warto zoptymalizować pod kątem użyteczności. Pozwoliło to m.in. odnaleźć miejsca, które sprawiały użytkownikom problem podczas rejestracji w serwisie i ocenić, które zdjęcia produktów są najbardziej interesujące. 

Sprawdzaliśmy także, dzięki narzędziu Hotjar i wdrażaniu heatmap (mapy cieplnej) oraz map scrollowania, które elementy wyglądu sklepu warto zoptymalizować pod kątem użyteczności. Pozwoliło to m.in. odnaleźć miejsca, które sprawiały użytkownikom problem podczas rejestracji w serwisie i ocenić, które zdję- cia produktów są najbardziej interesujące.

Dzięki regularnej optymalizacji i analizom możemy lepiej wpisywać się w potrzeby odbiorców i skutecznie dostarczać im produkty klasy premium.

 

POBIERZ PDF

 




Zobacz także:


Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: kontakt@bluerank.pl

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF