en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Jak zwiększyliśmy widoczność Kazar.com w Google?

Dla marki Kazar od ponad 2 lat realizujemy kompleksowe działania z zakresu marketingu w wyszukiwarkach oraz analityki internetowej. W tym materiale publikujemy dane dotyczące efektów naszych działań w okresie 2014 – 2015. Pod kątem działań SEO ważne było dla nas wyeliminowanie duplikacji treści w obrębie całego serwisu, zarówno ze stron kategorii, podkategorii, jak również stron produktowych. Istotnym elementem było zoptymalizowanie stron filtrowania produktów, które wpłynęły na zwiększenie widoczności serwisu na nowe słowa kluczowe.

Wspieramy naszego klienta w zakresie działań content marketingowych. Polegają one na wdrożeniu unikalnych tekstów dla najważniejszych kategorii produktowych, także w momencie wprowadzania nowych kolekcji.

W efekcie udało się nam zwiększyć liczbę wizyt z organicznych wyników wyszukiwania z wykluczeniem zapytań brandowych o ponad 105%. Z kolei średnia widoczność serwisu według narzędzia Searchmetrics w badanym okresie (miesiąc do miesiąca) wzrosła o 130%. Działania SEO są regularnie wspomagane kampaniami AdWords, które optymalizujemy przez DoubleClick Search. Ich zadaniem jest zwiększenie sprzedaży, przykładowo podczas akcji marketingowych, jak „100 powodów”, czy wsparcie zakupu kart podarunkowych w okresie świątecznym. W pierwszym przypadku stosowaliśmy remarketing porzuconego koszyka, oferując użytkownikom bony promocyjne, w drugim – reklamę kontekstową, kierowaną na frazy związane z prezentami. Na bieżąco jednak dobieramy miejsca wy- świetlania reklamy do promowanego w danym momencie asortymentu. W wyniku działań Paid Search zmniejszyliśmy koszt konwersji o 24% w ciągu jednego roku. Działania skoncentrowane na personalizacji komunikatów sprzedażowych oraz segmentacji użytkowników przyniosły efekt w postaci większej liczby kliknięć w reklamy produktów marki Kazar.

Klientowi zależy na tym, by precyzyjnie docierać do użytkowników i jeszcze lepiej spełniać ich oczekiwania, dlatego niezbędne jest odpowiednie wykorzystanie narzędzi analitycznych. W pierwszym etapie przeprowadziliśmy migrację do Universal Analytics oraz wdrożyliśmy funkcję userID, by zidentyfikować konkretnego użytkownika i śledzić jego kluczowe interakcje z serwisem. Szczegółowo analizowaliśmy też pełną ścieżkę produktu, w tym CTR stron kategorii czy porzucenia produktu na etapie koszyka. Śledziliśmy dokładne parametry produktu (np. rozmiar, kolor) i na tej podstawie mogliśmy stwierdzić, które z nich sprzedawały się najlepiej. Sprawdzaliśmy także, dzięki narzędziu Hotjar i wdrażaniu heatmap (mapy cieplnej) oraz map scrollowania, które elementy wyglądu sklepu warto zoptymalizować pod kątem użyteczności. Pozwoliło to m.in. odnaleźć miejsca, które sprawiały użytkownikom problem podczas rejestracji w serwisie i ocenić, które zdjęcia produktów są najbardziej interesujące.

Sprawdzaliśmy także, dzięki narzędziu Hotjar i wdrażaniu heatmap (mapy cieplnej) oraz map scrollowania, które elementy wyglądu sklepu warto zoptymalizować pod kątem użyteczności. Pozwoliło to m.in. odnaleźć miejsca, które sprawiały użytkownikom problem podczas rejestracji w serwisie i ocenić, które zdję- cia produktów są najbardziej interesujące.

Dzięki regularnej optymalizacji i analizom możemy lepiej wpisywać się w potrzeby odbiorców i skutecznie dostarczać im produkty klasy premium.

Pobierz PDF