en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Drzwi do  Real Time Marketingu – Bluerank & Porta

Real Time Marketing na stałe zagościł w digitalowych słownikach. Jakie są składniki efektywnej reakcji na trend? Uchylamy dla Was drzwi do sukcesu publikacji na profilu Porta Drzwi. Przeczytajcie jak wykorzystaliśmy popularność hasła do budowania wizerunku i rozpoznawalności marki.

WYZWANIE

Publikacje z hasłem „In Poland we don’t say” pojawiły się na Twitterze oraz TikToku na początku maja 2020, jednak sam mem miał swój początek w roku 2013, skąd pochodzą pierwsze, anonimowe wzmianki dotyczące tego motywu. W ramach akcji internauci publikowali treści dotyczące polskiej kultury, zwyczajów i powiedzeń, wykorzystując formułę dwujęzycznej gry słownej – „In Poland we don’t say (…), we say (…) and we think it’s beautiful”. Obserwując trendowanie tematu, postanowiliśmy przygotować Real Time Marketingową publikację dla naszego klienta Porta Drzwi.

STRATEGIA

Celem naszej publikacji była odpowiedź na trend Real Time Marketingowy i wykorzystanie potencjału wirusowego, które przełożyły się na zwiększenie zaangażowania na profilu oraz budowanie pozytywnej świadomości marki wśród grupy docelowej. Ważna jest nie tylko szybka reakcja na trend, ale przede wszystkim dopasowanie komunikatu do obszaru działań marki. Kolejne elementy to chwytliwe copy z humorem i grą słów oraz atrakcyjna grafika. Jeśli dodamy do tego celny insight, dający możliwość utożsamienia się – “to o mnie”, “to o kimś, kogo znam”, mamy niemal pewny przepis na sukces. Aby jednak nasz pomysł ujrzał światło dzienne, nie może zabraknąć sprawnego kontaktu z klientem i szybkiej akceptacji konceptu, tak właśnie było w naszym przypadku.

REALIZACJA

Suma wszystkich typów zasięgu przekroczyła 131 tysięcy, w tym zasięg organiczny to 40 502. Na post zareagowało 7761 osób, 238 skomentowało publikację, a 175 udostępniło wpis. Łączna liczba kliknięć wyniosła 5814.

EFEKTY

Poza powyższymi statystykami, niewątpliwie efektem publikacji było zbudowanie pozytywnych skojarzeń z marką jako nowoczesną, znającą się na trendach oraz mającą poczucie humoru i dystans do siebie. Duże zasięgi to także furtka do zwiększenia świadomości marki wśród grupy docelowej oraz dotarcie do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą. Kolejne efekty to wzrost wskaźników zaangażowania, zasięgów i ruchu na fanpage’u, a także wzmianki w mediach takich jak NowyMarketing, SocialPress, Naszemiasto i na portalach społecznościowych takich jak LinkedIn.