Wróć do bloga

Wszystko o social mediach w Polsce. Przewodnik IAB z udziałem Bluerank

Marta Markowska, Julia Kałużyńska

„Przewodnik Po Social Media w Polsce” to najnowsza publikacja ekspertów działających w Grupie Roboczej IAB Polska, która stanowi kompendium wiedzy o mediach społecznościowych. Autorzy opisują możliwości poszczególnych kanałów, ale także wskazują na co marki powinny zwracać uwagę budując swoją strategię obecności w social mediach. Jednym z autorów Przewodnika jest Julia Kałużyńska, Head of Social Media w Bluerank.

Cieszę się, że jako członkini Grupy Roboczej IAB Social Media, mogłam brać czynny udział w tworzeniu Przewodnika. Uważam, że brakowało publikacji na naszym rynku, która porządkuje wiedzę na temat mediów społecznościowych, ich użytkowników w Polsce oraz potencjalnych korzyści z komunikacji w tym kanale dla marek. Liczę, że lektura Przewodnika będzie stanowić istotną wartość nie tylko dla specjalistów od social mediów, ale również dla marketerów, osób zajmujących się komunikacją, rozwojem biznesu, a także wszystkich pasjonatów digitalu – Julia Kałużyńska, Head of Social Media Bluerank

Dlaczego warto inwestować w social media?

O tym, że komunikacja w mediach społecznościowych to już właściwie „must have” nowoczesnej marki nikogo nie trzeba przekonywać. Potwierdzają to również wyniki badania IAB Polska/PwC AdEx Q12019, gdzie wydatki na social media zanotowały 21% wzrost r./r., co przełożyło się na 16,4% udział w ogólnym torcie reklamowym.[1]

Najpopularniejsze platformy

Nadal niekwestionowanym liderem wśród platform społecznościowych jest Facebook, z którego według raportu NapoleonCat z sierpnia 2019 roku, korzysta 42,3% Polaków. Na drugim miejscu wymieniany jest YouTube, który posiada w Polsce ponad 19 milionów użytkowników.

Autorzy Przewodnika porządkują wiedzę na temat poszczególnych kanałów social media, szczegółowo opisując ich funkcjonowanie, statystyki użytkowników, specyfikę oraz możliwości reklamowe. Poza najpopularniejszymi platformami, do których zaliczyć można, oprócz wymienionych wyżej także Instagram i Twitter, wskazują także na Pinterest, Snapchat czy coraz dynamiczniej rozwijający się TikTok. Zwracają uwagę na takie platformy jak Tinder, Viber i VKontakte, nazywany też „rosyjskim facebookiem”.

W kolejnej części Przewodnika autorzy charakteryzują pokolenia Baby Boomers, X, Y, Z i Alfa i to w jaki sposób konsumują one treści w mediach społecznościowych.

Dobre praktyki

Podsumowanie to zestaw dobrych praktyk, które pomogą marketerom w skutecznym planowaniu kampanii w mediach społecznościowych i osiągnięciu założonych celów biznesowych. Eksperci podpowiadają, jak dobierać platformy społecznościowe, określać cele i mierniki sukcesu, czy dbać o jakość prezentowanych treści w social mediach. Tłumaczą też, dlaczego tak ważna jest obsługa klienta i stały monitoring.

Publikacja diagnozuje także obecne trendy i prognozy dotyczące rozwoju mediów społecznościowych w Polsce. Skierowana jest zarówno do osób, które z mediami społecznościowymi związane są zawodowo, jak i tych, które chcą poznać ten kanał komunikacji lub zwiększyć efektywność swoich działań.

Autorami „Przewodnik Po Social Media w Polsce” są eksperci zajmujący się na co dzień mediami społecznościowymi, pracujący dla największych polskich agencji marketingowych i portali.

Pobierz Przewodnik:

http://bit.ly/przewodnik-sm

 

[1] Przewodnik

Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: al. Piłsudskiego 87, 92-332 Łódź,
e-mailem na adres: [email protected]

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF