Wróć do bloga

Wynagrodzenia 2020 i czy na naszą sytuację wpłynął koronawirus?

Maciej Gałecki

W zeszłym roku ujawniliśmy wynagrodzenia na wszystkich stanowiskach w Bluerank. Od tego czasu konsekwentnie informujemy o tym w ogłoszeniach o pracę, a nasi pracownicy mają pełną wiedzę na temat możliwości rozwoju i ścieżki kariery. Wracamy do tematu za sprawą aktualizacji wynagrodzeń na rok 2020. Idziemy też krok dalej – pokazujemy dodatkowe elementy składające się na pensje pracowników. I odpowiadamy na pytanie, które od marca zadaje sobie wiele firm – jak na naszą sytuację biznesową wpływa koronawirus?

O tym jak kształtują się wynagrodzenia w Bluerank dokładnie roku pisałem na swoim profilu Linkedin w cyklu artykułów, Teksty te, jak pokazują statystyki cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem użytkowników. Tematem zajęły się także media branżowe. W efekcie, podsumowując temat opublikowaliśmy artykuł, który możecie przeczytać na naszym firmowym blogu.

Wynagrodzenia 2020

Po roku dokonaliśmy aktualizacji widełek wynagrodzeń. To odpowiedź na docierające do nas informacje o rosnących wynagrodzeniach w różnych sektorach. Podsumowując:

Dokonaliśmy indeksacji wartości granicznych przedziałów o ok. 3% (równaliśmy w górę i do pełnych dziesiątek złotych). Wyznacznikiem był dla nas zaokrąglony w górę wskaźnik inflacji (który wg danych GUS wyniósł ok 2,3%). Na marginesie – teraz, po czasie, nie mam pewności czy pójdziemy tą drogą również w przyszłym roku.

 

Co jeszcze wpływa na wynagrodzenia? Premia partnerska

Ujawnione widełki wynagrodzeń to nie są wszystkie elementy wynagrodzenia naszego zespołu. W 2019 roku wprowadziliśmy dużą zmianę organizacyjną dotyczącą pracy zespołowej. Jednym z jej efektów była premia partnerska. To dodatkowe wynagrodzenie wypracowane przez grupę wszystkich osób pracujących z danym Partnerem (czyli klientem wg naszej nomenklatury). Jest uzależnione od spełnienia kilku warunków, które mogą być zrealizowane wyłącznie razem przez cały zespół. Średnio, każda osoba w firmie, otrzymała dodatkowo prawie 5% swojego wynagrodzenia rocznego. Aby podejść sprawiedliwie do sprawy, osoby z działów wsparcia (które zwykle nie uczestniczą w projektach komercyjnych) otrzymały taką samą wartość naliczoną względem swojego wynagrodzenia rocznego.

W tym roku, zamykając pracę nad poziomowaniem wynagrodzeń, opisaliśmy także jak kształtują się wynagrodzenia na poziomie menadżerskim, który  funkcjonuje u nas w czterech warstwach: Manager, Head, Director oraz Co Managing Director / C-Level.  Widełki łącznie dla czterech warstw tego poziomu zawierają się w przedziale 8 500 – 24 000 zł i częściowo zachodzą na siebie co wynika ze specyfiki odpowiedzialności i roli stanowiska pracy.

Efekt publikacji wynagrodzeń? Co nam to dało?

Ponieważ od publikacji wynagrodzeń minął właśnie rok, pomyślałem, że to dobra okazja by krótko podsumować to, co zaobserwowałem i nauczyłem się po przedstawieniu informacji o zarobkach w BluerankKrótko mówiąc – czy było warto?

Szczegółowo o swoich obserwacjach piszę w artykule na LinkedIn. Tutaj je podsumuję:

Wartości

  • Zwiększenie skuteczności naszych rekrutacji,
  • Większa świadomość naszego zespołu w zakresie zmian wynagrodzeń pomiędzy różnymi poziomami stanowisk,
  • Łącząc rekrutację i poziomy stanowisk nakreśliliśmy ścieżki rozwoju i wynagrodzenia w ich obrębie,
  • Lepsza ekspozycja w serwisach ogłoszeniowych, które często w naszej branży wymagają podania widełek zarobków,
  • Budowanie dobrych praktyk dla branży,
  • Earned media, czyli tłumacząc z „marketingowego” na polski – zaczęto o nas pisać,
  • Finalnie, co dla mnie osobiście było bardzo ważne, spotkałem się z szeregiem pozytywnych słów od osób z branży. Praktycznie wszyscy mówili to samo: tego typu komunikacja jest potrzebna.

Ryzyka

Z negatywnymi efektami tej sytuacji mam taki problem, że niczego nie wiem na pewno. Nikt wprost nie powiedział, że to, co zrobiliśmy jest złe i niewłaściwe 🙂 Mogę się natomiast domyślać, że:

  • Prawdopodobnie utraciliśmy potencjalnych kandydatów do pracy, którzy bez podjęcia rozmów z nami podjęli decyzję, że nie warto szukać satysfakcjonującego obie strony rozwiązania,
  • Prawdopodobnie utraciliśmy dotychczasowych pracowników, którzy widząc niesatysfakcjonujące ich możliwości zmiany wynagrodzenia w dłuższej perspektywie podjęli szybciej decyzję o zmianie pracodawcy,
  • Prawdopodobnie zmotywowaliśmy innych pracodawców do zaproponowania wynagrodzeń konkurencyjnych do naszych stawek. 

Mam nadzieję, że (a) przekonałem nieprzekonanych a (b) przekonanych tylko utwierdziłem w tym, że pytanie czy warto było publikować informację o zarobkach jest retoryczne i że warto mówić w sposób jawny o zasadach wynagradzania, nie tylko w firmie ale i na zewnątrz. 

A co do tego ma koronawirus?

Jestem szczęśliwy, że mogę powiedzieć, że KOMPLETNIE NIC. Teraz, z perspektywy czasu – i pomimo wciąż dużego ryzyka wpływu na biznes – mogę z pełnym przekonaniem powiedzieć, że uważam za duży sukces naszego zespołu fakt, że szybko i zwinnie odnaleźliśmy się w nowej sytuacji i to w taki sposób, że postawiliśmy sobie za cel:

  • nie redukować wynagrodzeń,
  • nie redukować stanu zatrudnienia,
  • kontynuować zatrudnianie w miarę potrzeb biznesowych.

Tym samym, wynagrodzenia całego zespołu, które jak co roku zmieniliśmy od 1 lutego, pozostaną niezmienne i gwarantowane niezależnie od sytuacji makroekonomicznej.  Duża zasługa w tym poduszki finansowej, którą zbudowaliśmy sobie przez lata kumulowania zysków.

Bardzo chciałbym, żeby Bluerank kojarzył się ze stabilnym i bezpiecznym miejscem pracy, niezależnie od trendów na rynku i czynników zewnętrznych, które nas wszystkich dotykają. Myślę, że przez ostatnich kilka lat odrobiliśmy naprawdę wiele lekcji w tym zakresie, dążąc do ciągłego rozwijania naszej organizacji w imię zasady „stay hungry”. Teraz to chyba procentuje, dzięki temu że cały zespół stanął na wysokości zadania.

Pozostając cały czas głodnym, myślimy już o kolejnych zmianach i usprawnieniach, które pomogą odnaleźć się w przyszłości, np. przy kolejnej fali zakażeń, która być może pojawi się na jesieni.

A tymczasem zachęcam do regularnego zaglądania na naszą stronę kariera, gdzie możecie znaleźć aktualne oferty pracy. Być może znacie kogoś, kto poszukuje pracy, komu koronawirus pokrzyżował plany zawodowe – chętnie takie osoby zaprosimy do naszego zespołu. Jak widać – nie mamy nic do ukrycia 🙂

Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami


Więcej informacji o zasadach przetwarzania danych przez Bluerank sp. z o.o. znajdziesz w polityce prywatności.

Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: al. Piłsudskiego 87, 92-332 Łódź,
e-mailem na adres: kontakt@bluerank.pl

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF