Wróć do bloga

Zmiany w SERPach – efekt Pingwina?

Redakcja

Ostatnio obserwujemy coraz więcej wahań w pozycjach – pokazują to narzędzia monitorujące „pogodę” w SERPach. Branża ma więc podejrzenie, że to efekt Pingwina, który według Google jest już aktualizowany na bieżąco, a nie, jak wcześniej, w paczkach z aktualizacjami. Przypominamy, czym charakteryzują się najważniejsze aktualizacje algorytmu Google – Panda i Pingwin.

Algorytm Panda
Aktualizacja algorytmu Panda ma na celu wyeliminowanie słabej jakości treści na stronach internetowych. Dotyczy to również treści zduplikowanych, takich, które nie wnoszą nic wartościowego oraz tych, które są tworzone przez generatory tekstów. Za treści o niskiej jakości uważa się również teksty przeoptymalizowane, których zawartość jest mocno zorientowana na występowanie określonych słów kluczowych (wystąpienie kilka razy tego samego słowa w zdaniu lub akapicie).

Panda

 

Algorytm Pingwin

Jajko, które pękło w kwietniu

W kwietniu 2012 roku, Google rozpoczęło walkę ze stronami, które korzystają z nienaturalnego linkowania, pokazując tym, że jakość, ważniejsza jest od ilości. W ten sposób, narodził się Pingwin, który wprowadził zamieszanie w wynikach wyszukiwania.

Jak działa Pingwin?
Pingwin jest algorytmem, który eliminuje z wyników wyszukiwania strony, posiadające słabe, nienaturalne linki, traktując je jako spam sieciowy. Linki takie pochodziły zwykle z zapleczy niskiej jakości oraz systemów wymiany linków. W efekcie, takie strony utraciły swoje pozycje w wynikach wyszukiwania.

Co zrobić, gdy Pingwin chce od nas uciec?

W takiej sytuacji, należy podjąć próbę usunięcia linków, które mogą powodować to, że algorytm, nałożył karę na naszą stronę. Jeśli okazuje się to niemożliwe, należy poprosić Google, o zaprzestanie brania ich pod uwagę podczas weryfikowania naszej strony. Aby to zrobić, należy skorzystać z narzędzia służącego do zrzekania się linków, warto jednak pamiętać, że rozpatrzenie takiej sprawy, może potrwać dłuższy czas. Warto regularnie sprawdzać wyniki wyszukiwania z wykorzystaniem narzędzi:
http://serp.watch,
https://algoroo.com/
http://mozcast.com/

O narzędziach, które przydają się w codziennej pracy specjaliście SEO pisaliśmy tutaj.

Google przyzwyczaił nas, że ciągle wprowadza zmiany. Nasz zespół na bieżąco obserwuje ruchy pand i pingwinów i informuje o nich klientów, by nie stracili oni wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Trzymamy rękę na pulsie!  😉 

20160920_091900

 

Współautor: Cezary Ciechanowski

Wróć do bloga

Zobacz także:


Aktualizacja algorytmu Google – Pingwin 4.0

O tym, czym są algorytmy Google, pisaliśmy na naszym blogu parę dni temu, kiedy zostały zauważone bardzo duże zmiany w pozycjach w wynikach wyszukiwania w przypadku praktycznie wszystkich branż. To, że mieliśmy rację, potwierdziło parę dni temu samo Googl…

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: [email protected]

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF