Wróć do bloga

Zmiany w sposobie wyświetlania grafik w Google Image Search

Redakcja

Na początku tego roku na blogu Google Webmaster Central pojawiła się informacja o planowanym nowym sposobie wyświetlania grafik w wyszukiwarce. Przez kilka tygodni Google jak zwykle testował nowe rozwiązanie – głównie w USA. Pod koniec zeszłego tygodnia testy pojawiły się także w Polsce. Wczoraj zmiany dotknęły już wszystkich.

Obecnie, wyniki wyszukiwania grafik wyglądają w ten sposób:

Na razie jest jeszcze zbyt wcześnie, by móc oceniać jak ta zmiana wpłynie na liczbę wizyt na serwisach prezentujących grafiki. Z jednej strony może wydawać się, że użytkownik ma ‘dalej’ do witryny ze zdjęciem. Wcześniej widział jej zawartość pod warstwą ze zdjęciem. Mógł więc od razu zainteresować się stroną docelową i na nią przejść:

Z drugiej jednak strony, widać, że Google docenia wartość wyszukiwania grafik, skoro aktualizowane są strony wyników. Może to świadczyć o rosnącym zainteresowaniu użytkowników tym rodzajem wyszukiwania.

Śledzenie ruchu z wyszukiwania grafik w Google Analytics

Niestety, zmiana w sposobie wyświetlania grafik wpłynęła też na zaprezentowany przez nas wcześniej kod do śledzenia ruchu. Teraz zdjęcie nie wyświetla się na warstwie nad ramką zawierającą treść strony docelowej, więc wcześniejsze rozwiązanie wykorzystujące ramkę nie będzie już działać. Widać to w statystykach ruchu przy wykorzystaniu wcześniejszego kodu:

Ruch z grafik w serwisie www.inspireme.pl:

Ruch organiczny, który ‘przejął’ wizyty z grafik:

Na szczęście, nadal możemy korzystać ze zmiennej referrer w kodzie JavaScript i po adresie strony odsyłającej rozpoznać wyszukiwanie grafik. Referrer ma dwie różne postacie w zależności od miejsca, z którego klikamy na grafikę. W przypadku wyszukiwania grafik adres wygląda tak:

http://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&docid=QEIkzUr4M0wcOM&tbnid=u7STRk6yP0hYCM:&ved=&url=http%3A%2F%2Fwww.stylidesign.pl%2Fkatalog%2Fk-meble-i-wyposazenie-salon%2F1%2F&ei=R-EIUfahD87AtAam7YHgBw&bvm=bv.41642243,d.Yms&psig=AFQjCNF-Yb4EtaihP7ArGwOgBCDe40z8pQ&ust=1359622855684784

Natomiast przy kliknięciu na zdjęcie na stronie standardowych wyników wyszukiwania referrer jest inny:

http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.stylidesign.pl/zdjecia/produkty/mini/2013011508035386-Klasyczna-sypialnia-z-bialo-zielona-tapeta.jpg&imgrefurl=http://www.stylidesign.pl/katalog/k-sciany,-sufity,-podlogi/1/&h=260&w=260&sz=38&tbnid=zep2arxXFuUQMM:&tbnh=91&tbnw=91&zoom=1&usg=__QJL9ecQmbscXo4l7BEmQ4BpzpHM=&docid=uKM8HWUeEDnwmM&hl=pl&sa=X&ei=dOsIUd2RDYKUtQbzjYHwCQ&ved=0CC0Q9QEwAA&dur=554

W związku z tym, że słowo kluczowe nie zawsze jest przekazywane w adresie URL, śledzenie wizyty z wyszukiwania grafik może więc odbyć się poprzez analizę referrera i ustawienie albo zmiennej niestandardowej albo zdarzenia – w przypadku gdy odsyłacz zawiera na przykład „source=images” i „google”:

var url = String(document.referrer);
if ((url.indexOf („source=images”) !=-1) && (url.indexOf („google”) !=-1)) {
    _gaq.push([‚_trackEvent’, ‚Wizyta z grafiki’, ‚Wyszukiwanie grafik’, ”]);
}
if ((url.indexOf („imgres”) !=-1) && (url.indexOf („google”) !=-1)) {
    _gaq.push([‚_trackEvent’, ‚Wizyta z grafiki’, ‚Wyszukiwanie stron’, ”]);
}

Przykład kodu można zobaczyć na www.stylidesign.pl.

Po skonfigurowaniu kodu śledzącego, informacje o ruchu z wyszukiwania grafik otrzymamy poprzez ustawienie dodatkowego zaawansowanego segmentu uwzględniającego odpowiednie zdarzenie:

Autor: Jacek Tkaczuk, SEO Director w Bluerank

Tekst pochodzi z: http://bluerank.blogspot.com/

Autor: Jacek Tkaczuk, SEO Director w Bluerank

Tekst pochodzi z: http://bluerank.blogspot.com/Autor: Jacek Tkaczuk, SEO Director w Bluerank

Poprzednie teksty na temat wyszukiwania grafik.


Jacek Tkaczuk, SEO Director w Bluerank

Autor: Jacek Tkaczuk, SEO Director w Bluerank

Tekst pochodzi z: http://bluerank.blogspot.com/search/label/wyszukiwanie%20grafik

Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Więcej informacji o zasadach przetwarzania danych przez Bluerank sp. z o.o. znajdziesz w polityce prywatności.

Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: al. Piłsudskiego 87, 92-332 Łódź,
e-mailem na adres: [email protected]

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF