en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Co w „Searchu” piszczy, czyli Bluerank na International Search Summit w Barcelonie

Przeczytaj relacje naszych specjalistów z konferencji International Search Summit 2021 w Barcelonie i poznaj aktualności ze świata SEO

Spis treści

  1. Co w „Searchu” piszczy, czyli Bluerank w Barcelonie
  2. International Search Summit w pigułce
  3. International Search Summit 2021 – dla każdego coś ciekawego
  4. Nie samym SEO żyje SEO-wiec

Co w „Searchu” piszczy, czyli Bluerank w Barcelonie

Barcelona to nie tylko stolica przepięknej Katalonii. Od kilku lat na jeden dzień w roku staje się też ona międzynarodową stolicą marketingu internetowego. Wszystko za sprawą jednego z ważniejszych europejskich wydarzeń branżowych, czyli konferencji International Search Summit. W tegorocznej edycji, która miała miejsce 18 listopada, wzięli też udział reprezentanci działu SEO Bluerank – Jakub Lenart i Jan Mikinka.

Jakub i Jan udali się do Barcelony w nagrodę za osiągnięte w tym roku wyniki projektowe, osiągnięte w pracy dla Partnerów Bluerank (tak polskich, jak i międzynarodowych), w tym obsypanego deszczem nagród projektu Orange.

International Search Summit w pigułce

Konferencja w Barcelonie, organizowana co roku przez brytyjską firmę WebCertain, to miejsce wymiany wiedzy specjalistów przede wszystkim z branży SEO, ale nie brakuje na niej również wystąpień poświęconych Paid Search oraz szeroko rozumianej Digital Strategy.

Jak sama nazwa wskazuje, tematyka prezentacji nakierowana jest na zagadnienia związane z działaniami na skalę międzynarodową. Międzynarodowa jest również obsada prelegentów. W tym roku znaleźli się wśród nich reprezentanci agencji/freelancerzy między innymi z Kanady, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Włoch.

International Search Summit 2021 – dla każdego coś ciekawego

Podczas tegorocznej konferencji, w pięknie położonym przy samej barcelońskiej marinie budynku World Trade Center, specjaliści z całego świata mogli wziąć udział w 17 prezentacjach, z których 9 poświęcono SEO, po 3 Paid Search i Digital Strategy, a 2 miały charakter bardziej ogólny: jedna nawiązywała do zalet działań przy projektach międzynarodowych, zaś druga skupiała się na korzyściach i perspektywach, jakie przynieść branży może otwarcie się na pracę zdalną.

Nasi reprezentanci, ze względów na swoje zainteresowania zawodowe skupili się na poszerzaniu wiedzy z zakresu SEO.  – Mnie osobiście najbardziej podobała się prezentacja o pozycjonowaniu się w innych niż Google wyszukiwarkach, czyli rosyjskim Yandexie i chińskim Baidu – wspomina Kuba.

Bardzo ciekawe było też wystąpienie poświęcone wykorzystaniu w searchu Pinteresta, którego potencjał jest duży, a wiele firm pomija go w swoich działaniach w internecie. Ciekawe były też wystąpienia o klasyfikowaniu fraz kluczowych ze względu na intencję wyszukiwania oraz wykorzystaniu działań PR-owych do link-buildingu.

Jak komentuje Janek: Dla mnie natomiast szczególnie ciekawe były dwie prezentacje, wystąpienie o obsłudze i implementacji znaczników hreflang dla dużych witryn międzynarodowych – akurat pracuję nad implementacją tego typu rozwiązania w jednym z obsługiwanych projektów i była to świetna okazja, aby skonfrontować swoje podejście i przemyślenia z kimś z zewnątrz, tym bardziej, że była to osoba z agencji zagranicznej. Cieszę się również z tego, że utwierdziłem się w tym, iż rozwiązania i rekomendacje, które proponujemy na co dzień naszym klientom są faktycznie na tym samym poziomie, co na teoretycznie bardziej „rozwiniętych” rynkach zachodnich. Drugą prezentacją, która zapadła mi w pamięć było „Top international SEO challenges in 2021”, a to z racji tego, że międzynarodowe działania SEO, to również temat, który jest mi bardzo bliski ze względu na to, czym zajmuje aktualnie się w pracy. Ponadto podejście do SEO na rynkach zachodnich, jest często bardzo inspirujące i z doświadczenia wiem, że nieraz wyznacza pewne kierunki, które za jakiś czas mogą stać się standardem także na rynku rodzimym.

A jak nasi specjaliści oceniają ogólny poziom konferencji? – Trzeba przyznać, że poziom prezentacji był naprawdę wysoki – oceniają Jakub i Jan. – Oczywiście, jak to na tak dużym evencie, jedne były lepsze, inne trochę słabsze, ale całość oceniamy wysoko. Co warte podkreślenia, ugruntowaliśmy się w przekonaniu, że robimy tu w Polsce, jako branża, dobre SEO i niczym od zachodu nie odstajemy.

Nie samym SEO żyje SEO-wiec

Wyprawa do Barcelony, rzecz jasna,  oczywiście była wspaniałą okazją, żeby nie tylko poszerzyć swoją specjalistyczną wiedzę, ale i zobaczyć z bliska jedno z najpiękniejszych miast na świecie. – Nie ma co ukrywać, że przyjemnie było spędzić trochę czasu w słońcu, przy prawie dwudziestu stopniach ciepła – śmieje się Kuba. – Tym bardziej, że w Polsce było akurat kilka stopni powyżej zera, padał deszcz i wiał nieprzyjemny wiatr. Słowem: jesień na całego. Mój dobry kolega pisał nawet do mnie, żebym nie wracał, bo w kraju „pada, zimno, ciemno”. A tutaj: niebieskie niebo, morze szumi, papużki fruwają między palmami. Bajka.

Dla Kuby była to już druga wizyta w stolicy Katalonii. – Miałem okazję być tutaj na urlopie dwa lata temu, ale to wspaniałe miejsce i jak tylko nadarzyła się okazja do odwiedzenia Barcelony byłem wniebowzięty – kończy. – Kto raz widział „na żywo” kościół Sagrada Familia czy przespacerował się po La Rambli, ten zawsze chętnie wróci.

Janek w Barcelonie gościł po raz pierwszy. – Tak, to moja pierwsza wizyta w Barcelonie i bardzo się cieszę, że wyjazd trafił się akurat do miejsca, w którym jeszcze nie byłem, a w różnych planach wyjazdowych rozważałem je zwiedzić. Niezwykle cenie sobie to, że oprócz uczestnictwa w konferencji mieliśmy również czas by posnuć się po mieście, usiąść w knajpie i spróbować lokalnych specjałów, „zaliczyć” kilka kluczowych atrakcji, o których wspomniał Kuba i zaznać jeszcze choć trochę słońca w tym roku (zwłaszcza, że pogoda w Polsce w tym czasie była mocno nieciekawa).

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: