Wróć do bloga

Eksplorator użytkownika, czyli Google zaczyna odsłaniać karty

Redakcja

Nowy raport w Google Analytics, to kolejny ukłon w stronę odejścia od agregowania danych na poziomie sesji i zwrócenia się w kierunku indywidualnego podejścia do każdego użytkownika. Pierwszą przesłanką było wprowadzenie zmiennej i widoku userID, dzięki którym mogliśmy pozyskać więcej informacji o użytkownikach najbardziej lojalnych. Teraz przyszła pora na raport zachowania w obrębie witryny per każdy użytkownik.

Niespełna miesiąc temu pisaliśmy o nowym, zorientowanym na konkretnego użytkownika, podejściu do analizy danych. Zaproponowaliśmy wdrożenie wymiarów niestandardowych pod postacią ciasteczka Google Analytics oraz stempla czasu. Dla czytelników chcących odświeżyć sobie temat polecam artykuł.

Eksplorator użytkownika, to raport zlokalizowany w sekcji Odbiorcy i jako zupełna nowość, nadal widnieje pod etykietą Beta.

eu1

Rozwiązanie to oferuje nam wgląd w kluczowe wskaźniki skuteczności tj. ilość sesji, współczynnik odrzuceń, przychody czy transakcje na poziomie użytkownika.

eu2

Uwagę od razu zwraca fakt, iż do powyższej tabeli nie możemy dodać drugiego wymiaru. Nie możemy również wykorzystać Identyfikatora klienta podczas tworzenia raportu niestandardowego. Na szczęście jest dostępna opcja wyeksportowania tabeli do pliku np. csv czy xlsx. Po kliknięciu w konkretny identyfikator, otrzymujemy szczegółowe zestawienie interakcji danego użytkownika – ciasteczka w obrębie serwisu.

eu3

Jednymi z ciekawszych wymiarów są data pozyskania użytkownika oraz kanał pozyskania. Centralna część panelu, to lista kolejnych kroków, jakie poczyniła dana osoba. Dla przejrzystości, możemy zastosować dostępne, interesujące nas filtry:

eu4

Zagłębiając się dalej tzn. klikając w działanie na przykład z sekcji E-commerce, otrzymamy szczegółowe zestawienie informacji o konkretnej transakcji.

eu5

Dodatkowo, po wybraniu co najmniej jednego działania użytkownika, uaktywnia się opcja tworzenia segmentu, który możemy zastosować zarówno w analizie na danym widoku, jak i wewnątrz eksploratora użytkownika.

eu6

Zdecydowanym plusem są szczegółowe informacje, jakie dostarcza nam raport. Potencjalna użyteczność teoretyczna jest ogromna, ale z drugiej strony, użyteczność praktyczna, kuleje. Mamy możliwość jedynie przeklikiwania się przez tabelę, bez opcji wyeksportowania danych do narzędzia zewnętrznego celem dalszej analizy. Skoro Google zaczyna dzielić się z nami pozyskiwanymi informacjami, to istnieje szansa, że z biegiem czasu, będzie to robił w bardziej przystępnej formie.

_

 Weronika Kraszula

Wróć do bloga

Zobacz także:


3 rewelacyjne nowości w Google Analytics

Nieco ponad tydzień temu Apple zaprezentował światu kolejną wersję swojego flagowego produktu – iPhone’a 7. Wydarzenie to z pewnością miało sporą wagę i przykuło wzrok wielu miłośników nowych technologii. Tym niemniej kolejne zmiany wprowadzane przez firm…

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: [email protected]

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF