Wróć do bloga

Prasówka analityka – co warto czytać?

Ola Lisiecka

Jeśli interesujesz się analityką internetową, dobrze wiesz, że to dziedzina pełna nowinek i ciekawych case studies. Bez ciągłego poszerzania wiedzy ani rusz! Jej nieocenionym źródłem są blogi i profile w social mediach – poniżej znajdziesz subiektywną listę tych, po które ja sięgam najczęściej.

BLOGI

1. OPTIMIZE SMART 
To mój zdecydowany numer jeden, znakomite źródło wiedzy o tym, jak działa Google Analytics i Google Tag Manager. Dowiesz się tutaj wiele o tym, jak wdrożyć określone funkcjonalności, dlaczego narzędzie działa tak, a nie inaczej, ale też o najlepszych praktykach w obszarze optymalizacji konwersji, wizualizacji danych i strategii ich pozyskiwania.

Poniżej kilka artykułów, z którymi warto się zapoznać:

2. ONLINE BEHAVIOR 
Blog poświęcony optymalizacji różnych działań e-marketingowych. Znajdziesz na nim zarówno podstawowe zagadnienia dotyczące instalacji Google Analytics i integracji tego narzędzia (np. z DoubleClick czy Search Console) i oceny KPI, jak tematy dla zaawansowanych, związane z testami A/B i Big Data. Będziesz też na bieżąco z nowymi produktami od Google – znajdziesz tu, między innymi, kompletny przewodnik po Data Studio.

Szczególnie polecam te artykuły:

  • http://online-behavior.com/analytics/setup-mistakes
    O błędach w instalacji Google Analytics nigdy dość, a w tym artykule znajdziesz kompletną checklistę, dzięki której ich unikniesz.
  • http://online-behavior.com/testing/culture
    Dużo słyszymy o decyzjach data-driven, o ,,actionable insights”, które pozwalają na osiąganie spektakularnych efektów. Często myślimy o nich z zazdrością, bo w naszej organizacji, przykładowo, zmiany na serwisie dokonywane są spontanicznie i trudno doprosić się o wdrożenie rekomendacji. Z artykułu dowiesz się, jak zacząć budowanie kultury analitycznej i procesu decyzyjnego opartego o testy.
  • http://online-behavior.com/analytics/marvel-dc
    Dowód na to, że dane mogą być podane w sposób atrakcyjny wizualnie, a przy okazji porcja filmowych ciekawostek i odrobina funu. Autorem tekstu jest Daniel Waisberg, jeden z prelegentów Superweek 2017. Już niedługo na naszym blogu znajdzie się relacja z tej konferencji!

3. SIMOAHAVA.COM 

Simo nie trzeba chyba przedstawiać nikomu, kto ma na co dzień do czynienia z analityką. Jest niekwestionowanym autorytetem, jeśli chodzi o implementację Google Analytics, ale na jego blogu obok zaawansowanych treści w temacie Google Tag Managera znajdziesz także skondensowane przewodniki, idealne dla różnych poziomów zaawansowania w narzędziu. Sama chętnie zaglądam też w sekcję ,,Upcoming talks”, gdzie można śledzić najbliższe wydarzenia i konferencje związane z analityką.

SOCIAL MEDIA

1. GOOGLE ANALYTICS POLSKA 
Na facebookową grupę Google Analytics Polska zaglądam codziennie, bo daje ona ciekawy pogląd na to, co użytkownicy tego narzędzia chcieliby wiedzieć, z jakimi wyzwaniami i problemami spotykają się na co dzień. To świetne miejsce, by zadać własne pytanie i poprosić o konsultację wielu zgromadzonych tam specjalistów. Wielu z nich zjadło zęby na tematach wdrożeń GA, testów A/B i optymalizacji konwersji.

2. MARKETING LAND 
Każdemu analitykowi przyda się background w postaci kompleksowej wiedzy e-marketingowej. Profil Marketingland jest pełen nowości i ciekawostek o SEM, social media, ciekawych kampaniach i badaniach. Idealne miejsce, by poszerzać horyzonty i prawdziwy zjadacz czasu – ale jakże pożyteczny 🙂

3. AVINASH KAUSHIK
Avinash Kaushik to kolejny specjalista, którego nie zna każdy. Jego profil na Twitterze jest pełen inspiracji w obszarze wizualizacji danych, użytecznych case’ów i nowości od Google. Oczywiście, pozwala on także na śledzenie nowych postów na blogu Avinasha. Warto przeczytać choćby o tym, jak sprawić, by dane wpływały na biznes.

A jakie są Wasze ulubione źródła wiedzy o analityce? Koniecznie podzielcie się nimi w komentarzach!

 

Wróć do bloga

Zobacz także:


Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: al. Piłsudskiego 87, 92-332 Łódź,
e-mailem na adres: kontakt@bluerank.pl

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF