Wróć do bloga

Unikalne wydarzenia i unikalne kombinacje wymiarów – 2 nowości w Google Analytics

Redakcja

„Unikalne zdarzenia” odchodzą w niepamięć. Powitaj razem z nami „unikalne wydarzenia” oraz „unikalne kombinacje wymiarów”, dowiedz się, jak rozumieć te metryki i jak nie popełniać błędów przy ich raportowaniu.

Po kilku latach pytań w rodzaju „co dokładnie znaczą unikalne zdarzenia?” i pojawiania się tej nazwy w artykułach o „metrykach, na które musisz uważać” czy też „najbardziej niezrozumiałych metrykach”, Google postanowił wyklarować w końcu sytuację dot. „Unikalnych zdarzeń”. Robi to poprzez wprowadzenie do Google Analytics dwóch nowych metryk o nazwach „Unikalne kombinacje wymiarów” oraz „Unikalne wydarzenia (nowe)”. Pierwsza z nich zastępuje starą, kontrowersyjną, zwyczajnie lepiej opisując to, czym tak naprawdę jest. Druga z kolei pokazuje faktycznie to, co sporo osób rozumiało i rozumie jako unikalne zdarzenia. „Unikalne zdarzenia” są jeszcze dostępne, ale przy tworzeniu chociażby raportu niestandardowego z jej użyciem zobaczycie poniższy komunikat:

1

Jak zatem szybko i intuicyjnie należy obecnie rozumieć nowe metryki? Spójrzmy na poniższe zrzuty z niestandardowego raportu utworzonego w widoku „Master View” testowego konta Google Analytics, o którym pisałem kilka dni temu.

2

Po kliknięciu w „Enhanced Ecommerce”:3

 

Tym, co często powodowało wątpliwości użytkowników GA był fakt, że na najwyższym poziomie wcześniej mogli oni zobaczyć jedynie 17 271 „unikalnych zdarzeń”, a po zejściu na poziom akcji zdarzeń dla kategorii „Enhanced Ecommerce” suma wartości tej metryki dla pojedynczych akcji była wyższa (tutaj już po dodaniu wartości dla „Quickview Click” i „Promotion Click” otrzymujemy liczbę większą niż 20 tysięcy). Te wartości o wiele lepiej opisuje zatem nowa metryka – „Unikalne kombinacje wymiarów„. W powyższym przykładzie należy rozumieć ją następująco – w danym okresie GA zarejestrował dla tego widoku 17 271 sytuacji, w których w obrębie jednej sesji wystąpiło co najmniej jedno zdarzenie o kategorii „Enhanced Ecommerce”. Jednocześnie pośród tych sytuacji było 12 799 takich, kiedy podczas jednej sesji zarejestrowane zostało co najmniej jedno zdarzenie o kombinacji wartości – kategoria = „Enhanced Ecommerce” i akcja = „Quickview Click”, czyli dokładnie na tym poziomie szczegółowości, który jest obecnie wyświetlony na ekranie. Widoczna wyżej wartość 17 271 uznaje zdarzenie o kategorii = „Enhanced Ecommerce” i dwóch różnych akcjach za jedno unikalne zdarzenie, ponieważ bierze pod uwagę unikalność na poziomie samej kategorii. Z góry jednak jako dwa unikalne zdarzenia traktuje je teraz metryka „Unikalne wydarzenia (nowe)„. W tej kolumnie widzimy już na poziomie kategorii wartość odpowiadającą unikalnym kombinacjom kategoria-akcja-etykieta. To jak te dwie metryki ostatecznie się spotykają możecie zobaczyć po zejściu w raporcie do poziomu etykiety:

4

 

Pora na kilka uwag końcowych. Po pierwsze uważajcie na angielską wersję językową – tam stara, znikająca niedługo metryka to „Unique Events”, a nowa „Unique Events (New)”. Podobnie póki co, w miarę możliwości, wstrzymajcie się od korzystania z tych metryk przez API – nie mamy jeszcze oficjalnej informacji, czy działają tam poprawnie i w jaki sposób do której można się teraz dobrać. Na ten moment oficjalnie ukazał się tylko artykuł w anglojęzycznym supporcie, a nieoficjalnie informacje, że Google pospieszył się nieco (pierwszy raz włączyli nowe metryki ok. tydzień temu, ale szybko się wycofali) i dopiero pracuje nad postem na bloga i resztą dokumentacji. Jeśli nadal macie jakieś wątpliwości co do „unikalności” zdarzeń/wydarzeń/kombinacji wymiarów, śmiało pytajcie w komentarzach.

 

Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: [email protected]

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF